افزایش ۱۱ درصدی زایمان طبیعی در جنوب خوزستان

خورنا نصرالله حسونی‌بحرینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  در آبادان اظهار کرد: بعد از اجرای فاز اول طرح تحول نظام سلامت و تاکید بر ترویج زایمان طبیعی رایگان، این شکل زایمان در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان ۱۱ درصد نسبت به قبل از اجرای این طرح افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع که بیمار در بیمارستان تنها باید درد بیماری را متحمل شود، ما هم تمام تلاش خود را به کار بسته تا فرامین رهبر معظم انقلاب را اجرایی کنیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان ادامه داد: در فاز نخست طرح تحول نظام سلامت دریافت هزینه درمان از بیماران دارای بیمه شهری ۱۰ درصد و بیمه روستایی شش درصد بوده که برآوردهای صورت گرفته در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان نشان می‌دهد این آمار برای بیمه‌های شهری نزدیک به شش درصد و روستایی نزدیک به سه درصد بوده است.

حسونی‌بحرینی ادامه داد: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه‌های خدماتی همانند «ام‌آر‌آی» و «سی‌تی‌اسکن» که به عنوان مثال در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان ارائه نمی‌شوند و در بخش خصوصی وجود دارند، توسط بیمارستان پرداخت می‌شوند.

وی با اشاره به اضافه شدن پزشکان متخصص جدید به حوزه کاری دانشکده علوم پزشکی آبادان، خاطر نشان کرد: ۴۳ پزشک جدیدالورود کار خود را جنوب خوزستان آغاز کرده که از این تعداد، ۲۳ پزشک در رشته‌های مختلف در آبادان مشغول به کار شدند.

این مقام مسئول از اجرای فاز سوم طرح تحول سلامت در کشور گفت و تصریح کرد: در فاز سوم طرح تحول نظام سلامت؛ تعرفه‌های پزشکی مشخص شده و پزشکان این اجازه را ندارند که خارج از تعرفه معلوم، مبلغ دیگری را از بیمار دریافت کنند.

حسونی‌بحرینی در ادامه گفت: بیماران منطقه در صورت مشاهده تخلف احتمالی از سوی پزشکان می‌توانند مراتب را با برقراری تماس با سامانه ۱۶۹۰ گزارش بدهند.

وی در پایان عنوان کرد: کلینیک ویژه بیمارستان آیت‌الله طالقانی از ساعت ۱۴ تا ۲۲ با حضور پزشکان متخصص دایر بوده و بیماران می‌توانند با پرداخت هزینه ۳ هزار تومانی توسط پزشک ویزیت شوند.

منبع / فارس