نماینده ی مردم اندیمشک در مجلس :

توسعه در اندیمشک شتاب می گیرد

خورنا- محمد امین جمشیدی :  نماینده ی مردم اندیمشک  در وب سایت شخصی خویش از پیگیری امور اشتغالی و توسعه ی صنعتی اندیمشک خبر داد و افزود بالاخره با توافقات و پیگری های به عمل آمده به زودی شاهد آغاز طرح های اشتغال زای فراموش شده در مجلس خواهیم بود تا اندیمشک بر ریل توسعه با شتاب بیشتری حرکت نماید .

بودجه پتروشیمی اندیمشک، نهایی شد

صید عیسی دارایی گفت  :با تصویب هیئت مدیره «بانک سپه» بودجه ابلاغ شده از صندوق توسعه ملی برای ساخت پتروشیمی اندیمشک به واحد اعتبارات این بانک رفت و بودجه مورد نیاز برای آغاز به کار این کارخانه در اختیار شرکت پتروشیمی باختر به عنوان سازنده این طرح قرار می گیرد.

گفتنی است؛ امتناع شرکت سازنده به علت مشخص نبودن منابع اعتباری و عدم تأمین مالی مهمترین عاملی بود که باعث شد شرکت صنایع پایین دستی پتروشیمی اندیمشک در همان ایستگاه نخست متوقف و با وجود ادعاهای فراوان و حتی ثبت نام از نیروهای جویای کار در آن!، از مرحله کلنگ، شعار، دیوار و تابلو! فراتر نرود بنابراین موافقت بانک سپه با اعطای این وام، طلسم رکود این طرح را شکسته و امید به اشتغال را در دل های بخش عمده ای از جوانان این شهر زنده خواهد کرد.

طرح سوال از وزیر نیرو در کمیسیون انرژی مجلس

به دنبال تعطیلی عملیات ساختمانی سد بختیاری که منجر به بیکاری حدود ۳هزار نفر از نیروهای کارگر و متخصص منطقه از جمله اندیمشک و بروز بحران معیشتی و به تبع آن بروز اعتراضات گسترده از سوی این اقشار شد، نماینده مردم شهرمان در مجلس شورای اسلامی اقدام به طرح سوالی در همین رابطه از دکتر«چیت چیان» وزیر نیروی دولت یازدهم کرد .سوال مذکور که علت تعطیلی این طرح عظیم را از وزیر نیرو جویا شده روز گذشته جهت بررسی به کمیسیون انرژی مجلس داده شد.

نوسازی تجهیزات و هتلینگ بیمارستان امام علی(ع)

 دارایی ادامه داد : با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان، ۱۵ قلم وسائل پزشکی و درمانی همچون سونوگرافی داپلر و تخت جراحی الکترومکانیکی و نیز ۷ قلم امکانات خدماتی از قبیل تخت بستری، تشک و برانکارد به تجهیزات بیمارستان امام علی(ع) افزوده خواهد شد.

این اقلام با پیگیری مستمر سردار دارایی نماینده مردم شهرمان در مجلس شورای اسلامی و ارائه گزارشات متعدد به مسئولان مربوط  در خصوص وضعیت نامطلوب خدمات بهداشتی – درمانی و هتلینگ در تنها بیمارستان اندیمشک، خریداری شده و به زودی در این مرکز مورد استفاده کادر پزشکی در خدمت رسانی به شهروندان قرار خواهد گرفت.

ساخت پل روگذر چهارم آذر/ تعریض خیابان بهشت زهرا

 همچنین نماینده مردم شهر اندیمشک در مجلس شورای اسلامی از دیدار ا دکتر «محمدزاده» معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران دیدار خبر داد و افزود :  در این دیدار که جمعی از مسئولان محلی نیز حضور داشتند با تشریح مشکلات ترافیکی موجود در شهر اندیمشک و لزوم ایجاد سهولت در تردد شهروندان، خواستار بازگشایی مسیر ساختمان به راه آهن شدم. در این نشست پس از بحث و بررسی های لازم، مصوب شد که پلی ۳ شاخه که راه آهن و کوی شهدا را از جنوب به خیابان منتهی به سیلو و جاده سراسری و از شمال به خیابان و میدان راه آهن متصل خواهد کرد بر روی تقاطع خیابان و خط آهن در ضلع جنوبی ایستگاه راه آهن احداث شود.  

بر اساس توافقات به عمل آمده، هزینه اجرا و ساخت این تقاطع غیرهمسطح مطابق بند دوم صورتجلسه ۳ / ۱۲ / ۹۲ در نظر گرفته خواهد شدکه طی آن ۵۰ درصد هزینه ساخت این پل را راه آهن و پنجاه درصد دیگر را شهرداری پرداخت می کند و۵۰ درصد سهم شهرداری از طریق عوارض ساختمانی راه آهن زاگرس تهاتر خواهد شد.

از مهمترین توافقات به عمل آمده میان راه آهن و شهرداری اندیمشک، عقب نشینی دیوار بهشت زهرا به میزان ۲۰ متر به سمت راه آهن است که موجب گسترش و تعریض این خیابان و در عین حال آسانی رفت و آمد در آن خواهد شد.

شایان ذکر است؛ در این دیدار، گودرزی- فرماندار، پاپی – شهردار، سادات حسینی – مدیرکل راه آهن زاگرس، درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب و رادکیا مشاور فنی پروژه (شرکت ایمن رویه راه) حضور داشتند.

ساخت کارخانه سیمان اندیمشک سرعت می گیرد

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ازدیدار با دکتر نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و گفتگو  با یشان درباره ی پیگیری وضعیت کارخانه ی سیمان اندیمشک خبر داد .

وی افزود : در این نشست که روز دوشنبه سوم آذرماه با هدف مطالعه روند ساخت و پیشرفت های صورت گرفته از زمان آغاز به کار مجدد تاکنون برگزار شد سردار دارایی با تشریح وضعیت فعلی و موانع موجود خواستار توجه ویژه وزیر به این پروژه و تسریع در احداث کارخانه سیمان اندیمشک شد.

 در این دیدار که مدیرعامل کارخانه سیمان اندیمشک نیز در آن حضور داشت پس از بررسی های لازم و تبادل نظرات، با موافقت دکتر نعمت زاده ۳۰ میلیارد تومان به علاوه ۶ میلیون یورو جهت پیشبرد و تکمیل بخش های باقیمانده این کارخانه اختصاص داده شد.

با اختصاص این اعتبار که از طریق بانک ملی پرداخت می شود و با شتاب گرفتن روند ساخت کارخانه سیمان اندیمشک آینده بهتر و امیدبخش تری در انتظار این طرح عظیم صنعتی خواهد بود.

ساخت فولاد اندیمشک شتباب میگیرد

سردار دارایی از پیگیری های ویژه برای ساخت فولاد اندیمشک خبر دادد و افزود طبق توافقات به عمل امده مشکلات فولاد اندیمشک حل گردیده و به زودی با تخصیص اعتبار شاهد آغاز به کار این طرح اقتصادی خواهیم بود .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • اندیمشکی به قیف دارایی این حرف ها نمی یاد
  • حمید سلام لطفا شروع به کار هر پروژه رو به تفکیک تاریخ اعلام فرمایید - با تشکر لطفا در مورد وضعیت سیستم فاضلاب شهری هم اطلاع رسانی کنید ایا جهت اسفالت خیابانهای کوی رسالت و ولایت نماینده شهر و شهرداری برنامه ای در دست اقدام دارند یا خیر اطلاع رسانی کنید