دو هزار و ۴۰۰ دانش آبادانی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند

خورنا سرهنگ ‘عادل عساکره’ روز سه شنبه در نشست با اعضای بسیج واحد خواهران و مدیران مدارس دخترانه در محل اجلاس مدیریت آموزش و پرورش آبادان افزود: در سه مرحله اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی ، دانش آموزان پسر آبادانی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در خوزستان و یادمان های هشت سال دفاع مقدس دیدن کردند.

وی اظهارکرد: در مرحله دوم اعزام دانش آموزان به این مناطق، بیش از شش هزار دانش آموز دختر مقطع متوسطه دوم اعزام خواهند شد.

وی گفت: آموزش و پرورش آبادان با مشارکت اولیا و خیرین ، دانش آموزان را به این مناطق اعزام می کنند.

وی افزود: اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، بار تربیتی بالایی دارد و به یاد شهدا بودن و الگو گرفتن از شهدا بهترین اندوخته این اردو ها است.

وی اظهارکرد:اعزام دانش آموزان به مناطق جنوب کار مشترک آموزش و پرورش و ناحیه مقاومت بسیج است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آبادان نیز گفت: دانش آموزان علاوه بر فراگیری علم و دانش در مدارس، باید درس رشادت و شهادت را از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس فرا گیرند.

‘غلامرضا خلیلی نیا’ افزود:دانش آموزان به مدت دو روز از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در هویزه، یادمان شهید تندگویان، یادمان شهدای شلمچه و والفجر هشت در اروندکنار دیدن می کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن، فرهنگ ایرانی اسلامی را مورد هدف قرار داده، گفت:مسوولان باید زمینه آشنایی دانش آموزان با مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را بیش از پیش فراهم کنند.

وی افزود: پارسال، سه هزار دانش آموز دختر و پسر از آبادان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس خوزستان اعزام شدند.

منبع / ایرنا