مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

تقی زاده: برق مدارس شوشتر قطع نمی شود/ اردوی راهیان نور دانش آموزان اجباری نیست

خورنا مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سایت خبری – تحلیلی پیک شوشتر گفت : برق مدارس شوشتر قطع نمی شود .

محمد تقی زاده افزود : در خصوص بدهی برق مدارس شهرستان شوشتر و سایر شهرهای دیگر با مهندس اسدیان مدیرعامل توزیع برق استان خوزستان مذاکره شد که توافق گردید قبوض جاری برق مدارس پرداخت بشود و مابقی بدهی نیز به مرور زمان پرداخت خواهند شد .

وی در پاسخ پرسش خبرنگار پیک شوشتر که آیا اردوی راهیان نور دانش آموزان به مناطق عملیاتی اجباری است یا خیر گفت : اعزام دانش آموزان به راهیان نور و مناطق عملیاتی کاملا اختیاری می باشد و هیچ دانش آموزی ملزم به رفتن در مناطق عملیاتی و راهیان نور نیست و اگر دانش آموزی نخواست اعزام بشود اجباری در رفتن دانش آموزان وجود ندارد .

تقی زاده همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار سایت خبری پیک شوشتر مبنی بر اینکه آیا حضور دانش آموزان در نماز جماعت مدارس اجباری است یا اختیاری گفت : حضور دانش آموزان در نماز جماعت مدارس اختیاری می باشد و هیچ کس نمی تواند دانش آموزان را مجبور به شرکت در نماز جماعت مدارس نماید .

وی همچنین خاطرنشان کرد : مطابق بند ۳ ماده ۱۳ قانون شوراهای آموزش و پرورش ، باید ۲ درصد کارخانجات و ۵ درصد عوارض شهرداری به آموزش و پرورش اختصاص یابد که این مطالبات آموزش و پرورش خوزستان می باشد و مبلغ آن ۲۳۰ میلیارد تومان می باشد که باید وصول گردد .