استخراج روزانه ۱ میلیون بشکه نفت خام از دارخوین / بهره برداری از گام نخست پروژه احداث استادیوم ۱۵ هزار نفری خرمشهر

خورنا  :  ‘سلطان کمالی’ روز دوشنبه در آیین بهره برداری از گام نخست پروژه احداث استادیوم ۱۵ هزار نفری خرمشهر با اشاره به تخصیص سه میلیارد دلار اعتبار به میادین نفتی مشترک افزود: بخشی از این اعتبار در محدوده نفتی شرکت نفت و گاز اروندان و خرمشهر هزینه می شود.

وی به پروژه های شرکت نفت و گاز اروندان اشاره کرد و گفت: سه پروژه از جمله زمین چمن، بیمارستان و مرکز بهداشت تا دو ماه دیگر برای استفاده مردم محروم ۴۰ روستای دارخوین به بهره برداری می رسند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اجرای سه پروژه در شهرستان خرمشهر را یادآور شد و افزود: پروژه زمین ورزشی فقط مشکل برق دارد که در صورت رفع این مشکل بهره برداری می شود.

وی با اشاره به مشکلات قراردادی پروژه استخر شرکت نفت و گاز اروندان اظهار کرد: این مشکلات در نشستی با هیات مدیره مطرح و عملیات اجرایی احداث استخر بزودی آغاز می شود.

کمالی سومین پروژه شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر را احداث گام دوم ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نفت عنوان کرد و افزود: این ورزشگاه از نظر طراحی و تمام مشخصات آن مورد تایید فیفا قرار گرفته و بر این اساس امکان برگزاری مسابفات آسیایی را خواهد داشت.

وی گفت: بخشی از ناهنجاری های اجتماعی با راه اندازی این ورزشگاه کاهش می یابد زیرا کمک زیادی به پر کردن اوقات فراغت جوانان می کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اشتغال ۲۰۰ نفر در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نفت افزود: این ورزشگاه با راه اندازی فروشگاه های بزرگ ورزشی و هتل ها در اشتغال غیر مستقیم نقش موثری خواهد داشت.

وی کل اعتبار پروژه احداث استادیوم ۱۵ هزار نفری خرمشهر را ۵۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث گام نخست این پروژه هزینه شد و ۲۴۰ میلیارد ریال نیز برای گام های بعدی جذب می شود.

کمالی، همدلی و همکاری مسوولان را برای رشد و توسعه خرمشهر ضروری خواند و گفت: انتظار داریم مسوولان سیاسی، اجرایی و فرهنگی برای رشد و توسعه خرمشهر تلاش کنند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به پیشینه اقتصادی خرمشهر اظهار کرد: این شهر قبل از جنگ تحمیلی در آسیای میانه و جهان حرفی برای گفتن داشت.

‘عبداله سامری’ با اشاره به توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به خرمشهر افزود: سالها از پایان جنگ و بازسازی خرمشهر گذشته ولی متاسفانه این شهر همچنان به دلیل برخی سوء مدیریت ها مظلوم است.

وی با انتقاد از تاخیر در بهره برداری از پروژه های نیمه تمام گفت: قرار بود سه پروژه شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر تا پایان سال جاری بهره برداری شوند ولی متاسفانه آغاز این پروژه ها به تاخیر افتاد و امکان تکمیل آنها تا پایان سال جاری بعید است.

فرماندار خرمشهر نیز استفاده از روحیه جهادی دوران دفاع مقدس در اجرای پروژه ها را ضروری خواند و گفت: اگر از مولفه های آزادسازی خرمشهر برای آبادسازی این شهر استفاده می شد قطعا روند توسعه خرمشهر شتاب بیشتری داشت.

‘ولی اله حیاتی’ افزود: رزمندگان اسلام برای آزادسازی خرمشهر به رغم نداشتن نقدینگی و اعتبار در مقابل دشمن ایستادند و از حداقل امکانات بیشترین استفاده را بردند.

وی اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات بزرگی در خرمشهر انجام داده اما فاصله زیادی برای رسیدن به نقطه مطلوب وجود دارد و این فاصله ها با وحدت، همدلی و استفاده بهینه از امکانات قابل حل است.

فرماندار خرمشهر سرعت در اجرای پروژه ها را برای استفاده مردم و رضایت آنها ضروری خواند و افزود: مشکلات پروژه ها باید رفع و در کوتاهترین زمان به بهره برداری برسند.

گام نخست طرح احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نفت خرمشهر روز دوشنبه با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال با حضور جمعی از مسوولان محلی به بهره برداری رسید.

 

منبع / ایرنا