مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان

آغاز طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در خوزستان

مسعود مصدقی امروز  در اهواز اظهار کرد: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در استان خوزستان از مهرماه سال جاری در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام خواهد شد.

وی افزود: در بخش سخت‌افزاری شامل ایمن‌سازی فیزیکی در جاده‌های استان و روبروی مدارس حاشیه جاده‌هاست و اقدام به نصب علائم افقی و عمودی مانند خط‌کشی، نصب تابلو و چراغ چشمک‌زن و نیز نصب چشمه گربه‌ای و سایر علائم هشدار دهنده در بخش نرم افزاری نیز معلمان و دانش آموزان آموزش‌های لازم را دیده و تجهیزات آموزشی و ایمنی در بین دانش‌آموزان و مدارس توزیع خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان با توجه به اهمیت مسئله ایمنی دانش‌آموزان در مدارس حاشیه راه‌ها تصریح کرد: آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان شامل آموزش علائم راهنمایی و رانندگی، آموزش نحوه عبور از عرض جاده و سایر آموزش‌های مرتبط با افزایش دانش ترافیکی است و برخی از تجهیزات ایمنی و آموزشی که توزیع خواهند شد نیز شامل مخروط ایمنی، پرچم شبرنگ، جلیقه شبرنگ، راکت ایست، بازی‌های آموزشی، کتابچه‌های آموزشی و گردن‌آویز و بازوبند شبرنگ هستند.

مصدقی در پایان عنوان کرد: مدارس برگزیده توسط کارشناسان بهداشت آموزش و پرورش و ایمنی و ترافیک حمل و نقل پایانه‌های خوزستان انتخاب شده‌اند.

منبع / فارس