مدیرکل بهزیستی خوزستان

عامل اصلی بروز پدیده کودکان کار خیابانی از کار افتادگی و بیماری والدین یا بیکاری و فوت پدر است

خورنا   غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی خوزستان در خصوص کودکان کار خیابانی اظهار داشت: یک اقدام خوبی در این حوزه انجام داده ایم و آن طرح حمایتی آموزشی از کودکان کار خیابانی بود این طرح شامل شناسایی کودکان، مداخله با خانواده ها ،ارزیابی  و نیازسنجی بود.

وی ادامه داد:این بچه ها را با مسائل تفریحی و ورزشی آشنا کردیم چون معتقدیم بچه های کار خیابانی باید یک ساعتی را تفریح کنند از طریق روانشناسان با اینها ارتباط برقرار کردیم و نیازهایشان را کشف کردیم.

صدیق راد گفت:در کنار این برنامه ها یک سری مداخلات روانشناسانه کردیم مثلا برای اینکه اعتمادنفس آنها بالا رود و قدرت نه گفتن پیدا کنند بچه ها را به فنی و حرفه ایی معرفی کردیم و آنها دوره های آموزشی سپری کردند.

وی افزود:بچه ها را به کلینیک های پزشکی بردیم و آنها تست سلامت دادند مسابقات ورزشی برایشان برگزار کردیم در مسابقات فوتبال شرکت کردند بعد هم آنها را به مساجد وصل کردیم .

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت:با آموزش و پرورش صحبت کردیم و آنجا که کودکان کار خیابانی مشکل تحصیلی داشتند آن را رفع کردیم وهزینه تحصیلی آنها را پرداخت کردیم.

وی افزود:عامل اصلی بروز پدیده کودکان کار خیابانی از کار افتادگی و بیماری والدین یا بیکاری و فوت پدر است لذا به خانواده های آنها مبلغی را به عنوان سرمایه کار کمک کردیم تا قدرت خوداشتغالی پیدا کنند.

مبع / رهیاب