نگاهی به مطالب و عناوین مهم و برجسته روزنامه محلی خوزستان

به گزارش ایرنا ˈسیدموسی بلادیانˈ سرمقاله نویس و صاحب امتیاز این روزنامه در این سرمقاله می نویسدˈدر روایات ما آمده که وقتی مهدی موعود(عج) ظهور می کند و دین جدش رسول خدا را به همان صورت که در زندگی و رفتار پیامبر بوده پیاده می کند بسیاری تصور می کنند که امام دین جدیدی را تبلیغ می کند زیرا مردم با آداب و رسومی بار آمده اند که خلاف رفتار معصومین بوده است.یکی از آن عادت ها و سنت ها مربوط به مجالس ترحیم و نوع برخورد با صاحبان عزاستˈ.

نگارنده این مقاله ادامه می دهدˈامروزه وقتی شخصی از دنیا می رود و او را دفن می کنند علاوه بر مصیبت از دست دادن او برای خانواده مشکلات و خسارت های دیگری برایش به وجود می آید و آن هزینه های سنگینی است که برای برگزاری مجالس ترحیم و پذیرایی میلیونی باید تحمل نماید. در یک بررسی اجمالی معلوم می شود که بخش عمده ای از هزینه ها نیز زائد و غیرضروری است و با اطمینان می توان ادعا کرد که این خلاف سنت رسول الله است.

سرمقاله نویس این روزنامه می نویسدˈ آنچه که از آموزه های دینی داریم این است که مستحب است پس از دفن میت تا سه روز برای اهل خانه اش غذا می فرستند و غذا خوردن نزد آنان و در منزلشان مکروه است.افزایش تشریفات و چشم و هم چشمی ها در مجالس عزا که محفل غم و اندوه است در مواردی با مجلس فرح شادی مشتبه می گردد همچنین تشریفاتی که در تشییع جنازه ، برسر قبر و درنهایت ساختن مقبره اجرا می شود و مداحان و مرثیه سرایان که داغ دیدگان را بیشتر متاثر می کند رنج اهل مصیبت را دو چندان می کند.

ˈارز آوری هشت میلیون دلاری پای مرغ در خوزستانˈ عنوان مطلبی در صفحه شهرستان های روزنامه فرهنگ جنوب است که در آن مطرح می کند ˈپای مرغ که بسیاری از ما تصور می کنیم ضایعات است با فراوری و بسته بندی و صادرات به کشورهای چین ، ویتنام و تایلند سالانه هشت میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور می کند.

در ادامه این مطلب عنوان شده که پای مرغ در درمان بیماری هایی چون پوکی استخوان ، ترمیم مفاصل ، ضعف بدن ، کمردرد ، شکستگی ها و کنترل فشار خون بسیار مفید است.

روزنامه نور خوزستان در تیتر اصلی صفحه نخست خود به نقل ایرنا نوشت:شرکت توسعه نیشکر باید هرچه سریع تر برای رفع مسایل زیست محیطی فکری بکند.

این روزنامه در ستون مردم و مسوولین با استناد به تماس تلفنی چندشهروند خوزستانی به نکات جالبی اشاره می کند و یکی از شهروندان خطاب به استاندار خوزستان می گویدˈرفع بوی نامطبوع از آزادسازی خودروهای پلاک اروند مهمتر بود.ˈو یا اینکه ˈمقامات خوزستانی در مرکز تعصب نشان بدهندˈ و یا ˈائمه جمعه استان به موضوع انتقال آب کارون و دز ورود پیدا کنندˈ.

روزنامه صبح کارون در تیتر اصلی صفحه اول خود به نقل از رییس بانک مرکزی می نویسدˈ کاهش تورم به کمتر از ۲۰درصد تا پایان امسال.

اختصاص ۱۵۰میلیارد ریال برای تامین ایمنی راه های خوزستان ، افزایش وام مسکن روستایی تا ۱۵میلیون و درآمد ۷۰میلیارد ریالی منطقه آزاد اروند از دیگر عنوان های مهم روزنامه صبح کارون است.

روزنامه اصلاح طلب کارون در تیتر اصلی صفحه نخست خود از قول رییس جمهوری نوشتˈ مگر می شود اینترنت را کنار گذاشت؟ نمی توانیم دروازه های دنیا را به روی نسل جوان ببندیمˈ.

هاشمی رفسنجانی: حبس عده ای با اتهامات سیاسی هیچ منفعتی برای جامع ندارد از دیگر تیترهای اصلی این روزنامه است.

خبر ˈاحداث بزرگترین مجتمع پرورش گاومیش در شهرستان شوشˈ به نقل از ایرنا از دیگر مطالب مهم روزنامه کارون در صفحه ˈدیار کارون ˈاست.

۶۴۶/۵۵۱

انتهای پیام /*