۱۳ مسابقه کتابخوانی در استان در حال برگزاری است

خورنا کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان از برگزاری ۱۳ مسابقه کتابخوانی استانی همزمان با دهه کرامت در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، مجتبی سعادتی گفت: با فرارسیدن دهه کرامت و میلاد میمون و مبارک  حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع)برنامه های فرهنگی ویژه ای توسط امور فرهنگی این اداره کل در سطح کتابخانه های عمومی برای عمومی مردم استان در حال برگزاری است.

سعادتی در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی دهه کرامت اعلام کرد که هدف از اجرای برنامه های فرهنگی در دهه کرامت ، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشنایی بیشتر عموم مردم علی الخصوص جوانان ، نوجوانان و کودکان با مقام والای هشتمین خورشید امامت حضرت امام رضا(ع) و همچنین شخصیت خواهر بزرگوار ایشان، حضرت معصومه(س)  می باشد.

سعادتی در ادامه برگزاری۱۳ مسابقه کتابخوانی آنلاین  ویزه استان خوزستان در شهرستان های شوشتر، آبادان، رامشیر، دزفول، خرمشهر، باوی، بهبهان، هویزه، مسجد سلیمان، ایذه، دشت آزادگان اشاره کرد و افزود:  این مسابقات از تاریخ ۶/۰۶/۹۳ لغایت ۶/۰۷/۹۳ از طریق شبکه کتابخوانان حرفه ای به آدرس www.booki.ir  با موضوع شخصیت امام رضا (ع ) و حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است.

کارشناس فرهنگی اداره کل افزود: منابع و مراجع برای شرکت در مسابقات آنلاین دهه کرامت شامل کتابهای: ولایت عشق، لذت دیدار ماه، شجره طیبه ، مهارت های زندگی در سیره رضوی ، سبز تر از بهار ، حقانیت علی (ع ) می باشد که در کتابخانه های عمومی استان در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

وی همچنین از برگزاری ۱۰ جلسه نقد کتاب در کانون های ادبی کتابخانه های عمومی استان خبر داد و افزود: این جلسات  در سطوح شهرستان ها بصورت ویژه با مشارکت ادارات و سازمان ها  و با موضوع شخصیت امام رضا(ع)، شخصیت حضرت معصومه(س)، دهه کرامت و … برگزار می گردد.

مجتبی سعادتی به اجرای برنامه های ویژه در حوزه کودک و نوجوان در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه های ویژه کتابخانه های عمومی برای کودکان و نوجوانان: برگزاری مسابقه نقاشی ضامن آهو ، برگزاری کلاس های قصه خوانی ، برگزاری مسابقات داستان نویسی، برگزاری مسابقات کاردستی و روزنامه دیواری در کلیه بخش های کودک کتابخانه های عمومی استان با موضوع صفات امام رئوف حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) می باشد.

سعادتی در پایان برگزاری مسابقات کتابخوانی مکتوب، نویسندگی ، برگزاری شب شعر ،نمایش و
معرفی کتاب با موضوع امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در کتابخانه های عمومی و شبکه
کتابخوانان حرفه ای، تشکیل و فعال سازی گروه های مطالعاتی باموضوع ولایت عشق ، برگزاری
مسابقه پیامکی برای عموم مردم خبرداد و از کلیه هموطنان خوزستانی جهت شرکت در این ویژه
برنامه ها دعوت نمود.