نشست مشترک مسولان قضایی خرمشهر با سران عشایر برگزارشد

خورنا: نشست مشترک مسولان قضایی خرمشهر با سران و شیوخ عشایر این شهرستان با توجه به اهمیت جایگاه عشایر در اشاعه فرهنگ صلح و سازش و کاهش پرونده های قضایی برگزارشد.

به گزارش شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری خوزستان رییس دادگستری خرمشهر با خیرمقدم به سران عشایر و بیان اهمیت و جایگاه آنان در تحقق برنامه های دستگاه قضایی، گفت: قوه قضاییه خواستار تشکیل شورای حل اختلاف عشایر با عضویت سران عشایر باهدف کاهش وقوع جرایم و کاهش تعداد پرونده های قضایی است.

نعمت ا… روشن روان با اشاره به موقعیت مهم سران و بزرگان عشایر، از آنان خواست تا در راستای تحقق جهاد فرهنگی، نسبت به اصلاح فرهنگ جامعه و حذف رسوم غلط، تلاش مضاعفی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر نیز در این نشست گفت: شیوخ به عنوان افرادی که دارای وجاهت در جامعه هستند، جایگاه ویژه ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند؛ همان طور که در سفرهای مسولان عالی کشور ملاحظه می کنیم که نشست ویژه ای با آنان برگزار می شود.

علیرضا باوی اظهار داشت: نظر به این که مقابله با جرایم تنها از راه تنبیه و مجازات امکان پذیر نیست و با توجه به افزایش روزافزون جرایم و پرونده های قضایی؛ تنها راه حل را می توان فعالیت در بعد فرهنگی دانست.

وی همچنین خواستار همکاری عشایر با دستگاه قضایی جهت کاهش پرونده ها در سطح شهرستان ها شد.

باوی با بیان اهمیت همکاری سران عشایر در راه ثبات امنیت، جلب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال در منطقه آزاد اروند، به تشریح اقدامات این دادسرا نظیر مقابله جدی و قاطع با افراد مسلح و ابطال مجوز استفاده کنندگان از اسلحه در سطح شهر و در مراسم خاص، پرداخت.