خبر خوش نماینده شوشتر

خورنا: نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی از حل مشکل کارگران نی‌بُر کشت و صنعت نیشکر کارون خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه‌خوزستان- سیدمحمد سادات‌ابراهیمی با اشاره به مشکل دیرینه بیمه کارگران نی‌بُر شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان از سوی بانک کشاورزی برای این موضوع خبر داد.

وی گفت: کارگران نی‌بُر نیشکر جزو محروم‌ترین و مظلومترین اقشار جامعه کارگری به‌شمار می‌آیند و شغل آن‌ها سخت و زیان‌آور است اما وضعیت کاری خاصی دارند و به‌خاطر فصلی بودن کار، ۶ ماه در سال بیکارند و مشمول بیمه نیستند و همین امر باعث شده تا این کارگران حتی در سن ۸۰ سالگی هم بازنشسته نشوند.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از مجلس هشتم اخیرا جلسات خوبی با کمیسیون اجتماعی مجلس و سازمان تامین اجتماعی برگزار و در نهایت با همکاری وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد مقرر شد مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از سوی بانک کشاورزی پرداخت شود و سازمان تامین اجتماعی هم متعهد شد بیمه کارگران نی‌بُر را برقرار و مشمول بازنشستگی کند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس با اشاره به این‌که کارگران نی‌بُر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه هم با چنین مشکلی روبه‌رو هستند، گفت: این شرکت، زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان نوسازی است که با پیگیری‌های انجام شده و گفت‌وگوهایی که با رییس سازمان تامین اجتماعی داشته‌ام، وی وعده داد مشکل کارگران نی‌بُر کشت و صنعت هفت‌تپه هم همانند کشت و صنعت کارون حل شود.

گفتنی است طی روزهای اخیر جمعی از کارگران نی‌بُر نیشکر کشت و صنعت کارون با حضور در مقابل سازمان تامین اجتماعی کشور خواستار حل این مشکل شده بودند که اختصاص مبلغ فوق برای بیمه کارگران، موجب جلب رضایت کارگران شده است.