خبر خوش نماینده شوشتر

خورنا: نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی از حل مشکل کارگران نی‌بُر کشت و صنعت نیشکر کارون خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه‌خوزستان- سیدمحمد سادات‌ابراهیمی با اشاره به مشکل دیرینه بیمه کارگران نی‌بُر شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان از سوی بانک کشاورزی برای این موضوع خبر داد.

وی گفت: کارگران نی‌بُر نیشکر جزو محروم‌ترین و مظلومترین اقشار جامعه کارگری به‌شمار می‌آیند و شغل آن‌ها سخت و زیان‌آور است اما وضعیت کاری خاصی دارند و به‌خاطر فصلی بودن کار، ۶ ماه در سال بیکارند و مشمول بیمه نیستند و همین امر باعث شده تا این کارگران حتی در سن ۸۰ سالگی هم بازنشسته نشوند.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از مجلس هشتم اخیرا جلسات خوبی با کمیسیون اجتماعی مجلس و سازمان تامین اجتماعی برگزار و در نهایت با همکاری وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد مقرر شد مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از سوی بانک کشاورزی پرداخت شود و سازمان تامین اجتماعی هم متعهد شد بیمه کارگران نی‌بُر را برقرار و مشمول بازنشستگی کند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس با اشاره به این‌که کارگران نی‌بُر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه هم با چنین مشکلی روبه‌رو هستند، گفت: این شرکت، زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان نوسازی است که با پیگیری‌های انجام شده و گفت‌وگوهایی که با رییس سازمان تامین اجتماعی داشته‌ام، وی وعده داد مشکل کارگران نی‌بُر کشت و صنعت هفت‌تپه هم همانند کشت و صنعت کارون حل شود.

گفتنی است طی روزهای اخیر جمعی از کارگران نی‌بُر نیشکر کشت و صنعت کارون با حضور در مقابل سازمان تامین اجتماعی کشور خواستار حل این مشکل شده بودند که اختصاص مبلغ فوق برای بیمه کارگران، موجب جلب رضایت کارگران شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *