بی عدالتی مرگبار در حق هفتکل؛

آیا کسی فریاد مظلومیت مردم هفتکل را می شنود؟ / دفتر نفتی حق مردم هفتکل

خورنا: آقای استاندار دومین شهر نفتی خاورمیانه را دریاب / مصوبه سال ۷۸ وزارت نفت، بی عدالتی مرگبار در حق هفتکل است.

به گزارش خورنا به نقل از هفتکل ندا؛ هر شهر و دیاری پایه و اساس بوجود آمدنش بر اساس شرایطی خاص است، که اگر بخواهیم مطلب را بهتر بیان کنیم یکی از عوامل اصلی در شکل گیری و پویایی هر منطقه وجود منابع طبیعی در آن منطقه می باشد که باید به نحوی صحیح از این پتانسیل های طبیعی استفاده شود. به عنوان مثال شکل گیری شهرهای شوشتر و دزفول به واسطۀ گذر رودخانه کارون و دز از این مناطق و به تبع آن جذب مردم منطقه به کار کشاورزی که نتیجه آن رشد و توسعه این نواحی بوده است.

ولی بحث ما در مورد شهر خودمان یعنی هفتکل می باشد که همه ما آگاه هستیم که شکل گیری هفتکل بر پایه اکتشاف و استخراج نفت بوده، ولی متأسفانه به واسطه سیاست های غلط و عدم توجه به حساسیت هفتکل در موضوع نفت و بعضاً بی اعتنایی مسئولین استانی و کشوری و بخصوص وزارت نفت با تأسف فراوان در سال  ۱۳۷۸ با طراحی غلط ، اداره و مالکیت تمام چاههای نفتی در حوزه سرزمینی هفتکل و نفت سفید به شرکت های بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و مارون اهواز واگذار شد، شوکی که کمر هفتکل را شکست و این منطقه را زمین گیر کرد.

طرحی که در آن حق مردم هفتکل نادیده گرفته شد و مردمی که آرزوی دیرینه شان این بود که مانند شهرهای امیدیه، گچساران، خرمشهر، اهواز و مسجدسلیمان یک شرکت بهره برداری نفت و گاز به نام شهر خود داشته باشند، ولی افسوس که بی اعتنایی مسئولین به حساسیت هفتکل در موضوع نفت باعث شد این آرزو در حد یک رویا باقی بماند ، شهری که در حوزه سرزمینی اش یعنی مناطق هفتکل مرکزی ، نفت سفید و کوپال روزانه نزدیک به ۱۱۷ هزار بشکه نفت استخراج و پمپاژ می شود، آیا نباید یک شرکت بهره برداری نفت و گاز در آن مستقر شود، آیا نباید در موضوع نفت که پایه و اساس شکل گیری هفتکل بوده ، با تأمل بیشتری به آن نگریسته می شد.

چرا که استقرار دفتر نفتی نه تنها باعث رشد و پویایی منطقه بلکه باعث ایجاد اشتغال در بین جوانان جویای کار و همچنین باعث مشارکت بیشتر وزارت نفت در پروژه های عام المنفعه در هفتکل می شود و در کنار این مزایا ایجاد صنایع تبدیلی نفت که می توان گفت ماه عسل وزارت نفت می باشد مزید این واقعیت است.

نفت هفتکل

هرچند بارها از تریبون های مختلف بخصوص توسط ائمه جمعه این خواسته مردم هفتکل بیان شد ولی تاکنون از طرف نهادهای زیربط قولی در زمینه استقرار این دفتر نفتی داده نشده  و سوال اینجاست که چرا به خواسته بحق مردم هفتکل تا کنون توجه نشده؟ و چرا در اجرای طرح سال ۱۳۷۸ تمام جوانب آن مورد بررسی قرار نگرفت؟ چرا با وجود تأثیرات منفی که این طرح بر هفتکل گذاشت تغییر رویکردی بکار نرفت؟

اینکه بگوییم با اجرای یک طرح یک منطقه آباد و یک منطقه را به حال خود رها کنیم که با سیاست محرومیت زدایی در نفاق است ؟

پس از مهندس مقتدایی استاندار خوزستان، دکتر جلیلی نماینده مردم هفتکل در مجلس شورای اسلامی و مهندس بیرانوند فرماندار هفتکل که به عنوان بالاترین نیروهای اجرایی استان و شهرستان می باشند درخواست می کنیم پیگیر این خواسته به حق مردم هفتکل باشند تا به یاری خداوند منان شاهد استقرار یک دفتر نفتی در شهرستان هفتکل  باشیم.