پائین بودن نرخ بنزین فقط به نفع پولدارها است

خورنا:  عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پائین بودن نرخ بنزین فقط به نفع پولدارها و کسانی است که توانایی استفاده و خرید بیشتر این سوخت را دارند زیرا این افراد به نسبت خرید بیشتری که می کنند از یارانه بیشتری هم بهره مند می شوند.

 ناصر سودانی در گفتگو با خبرنگار مهر با توجه به میزان مصرف بنزین در کشور اظهار کرد: قیمت بنزین در کشور با کشورهای همسایه بسیار متفاوت و نسبت به آنها از نرخ پائینی برخوردار است که با توجه به میزان استفاده از این سوخت پرمصرف در کشور افزایش قیمت آن امری طبیعی است.
وی با اشاره به اینکه بی سابقه ترین میزان مصرف بنزین در نوروز امسال ثبت شده است، افزود: پائین بودن نرخ بنزین فقط به نفع پولدارها و کسانی است که توانایی استفاده و خرید بیشتر این سوخت را دارند زیرا این افراد به نسبت خرید بیشتری که می کنند از یارانه بیشتری هم بهره مند می شوند که این مصداق کامل بی عدالتی است و باید با افزایش قیمت بنزین مرتفع شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس در خصوص نحوه گران شدن قیمت بنزین عنوان کرد: البته با توجه به اینکه هر گونه افزایش قیمت حامل های سوخت بر قیمت سایر کالاها تاثیر می گذارد؛ باید با برنامه ریزی و تدابیر اقتصادی خاص این افزایش قیمت به گونه ای اعمال شود که اقتصاد کشور را به طور ناگهانی دچار شوک نکند یا به تعبیری افزایش قیمت بنزین با شیبی ملایم سیر صعودی خود را طی کند.

سودانی با اشاره به نظرات کارشناسان و مسئولان اقتصادی کشور تصریح کرد: نرخ های پیشنهاد شده کارشناسان برای افزایش قیمت بنزین هزار تومان برای هر لیتر بنزین آزاد و ۷۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین سهمیه ای است که با توجه به اینکه دولت بر طبق قانون بودجه این اجازه را دارد که درآمد لازم برای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را از محل افزایش قیمت حامل های انرژی تامین کند پس افزایش قیمت بنزین امری اصولی و طبیعی است.

وی ادامه داد: بر طبق نظر برخی کارشناسان تک نرخی شدن بنزین با جلوگیری از سواستفاده و کاهش قاچاق این منبع سوختی و همچنین افزایش درآمد حاصل از اجرای طرح هدفمندی می تواند بر اقتصاد تاثیر مثبت داشته باشد که البته همین تک نرخی شدن برای کسانی که معیشت خود را بر اساس بنزین سهمیه بندی تنظیم کرده اند تاثیر منفی خواهد داشت که تصمیم نهایی در این رابطه کارشناسی اصولی و برنامه ریزی اقتصادی دقیق لازم دارد