گردشگران نوروزی و راهیان نور از تالاب بین المللی شادگان بازدید کردند

خورنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ازبازدید گردشگران نوروزی و راهیان نور از تالاب بین المللی شادگان خبرداد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان احمدرضا لاهیجان زاده با بیان اینکه تالاب بین المللی شادگان در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان درخوزستان بزرگ ترین تالاب ایران است، اظهار کرد: این تالاب یکی از ۱۸ تالاب بین المللی ثبت شده در یونسکو است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این تالاب نقش رابط بین رودخانه جراحی و خلیج فارس را ایفا می کند، خاطرنشان کرد: تالاب بین المللی شادگان محل مناسبی برای پذیرش پرندگان آبزی مهاجری است که از شمال اروپا و کانادا و سیبری در پاییز به منطقه روی می آورند.

لاهیجان زاده با اشاره به اینکه در نوروز امسال استقبال بسیار خوب و بی نظیری از تالاب شادگان شد، خاطرنشان کرد: امسال از جای جای ایران به ویژه از استان های اصفهان، فارس و شهرهای شمالی از منطقه جذاب و دیدنی تالاب دیدن کردند..

وی افزود: شادگان به لحاظ برخورداری از تالاب بین المللی شادگان و قرار داشتن در مسیر آبادان، ماهشهر هر سال میزبان تعداد زیادی مسافر و مهمان نوروزی است.

لاهیجان زاده گفت: این منطقه امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تعداد زیادی مهمان و مسافر نوروزی از اقصی نقاط مختلف کشور به این شهرستان ورود و از آن بازدید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: پوشش گیاهی درون تالاب، چراگاه و منبع مهم تأمین علوفه و غذا برای دام های روستاییان حاشیه تالاب تلقی می شود.

در ایام نوروز کارکنان اداره محیط زیست شهرستان شادگان و همچنین سازمان مردم نهاد(انجمن سبز حفاظت از محیط زیست شادگان) به منظور ترویج فرهنگ زیست محیطی در محل حضور داشته و پذیرای مهمانان نوروزی بودند.

احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز از تالاب بین المللی شادگان درجریان بازید از این منطقه گردشگری خوزستان تاکید کرد از مهمانان نوروزی به بهترین نحو استقبال شود تا با خاطره ای خوش خوزستان را ترک کنند .