جلوی تانکرهای عراقی را در تعطیلات نوروزی بگیرید

خورنا: رئیس پلیس راه خوزستان ممنوعیت تردد تانکرهای عراقی را در زمان تعطیلات نوروزی خواستار شد.

قاسم قدرتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش حجم ترافیک راه ها در تعطیلات نوروزی گفت: با توجه به حوادث رانندگی که تانکرهای حامل سوخت عراقی می تواند داشته باشد، ضروری است تردد آنها از ۲۰ اسفند ماه تا ۱۷ فروردین ماه در خوزستان ممنوع شود.

وی با بیان اینکه درخواست ممنوعیت تردد این تانکرها به راهور ناجا هر سال اعلام می شود، افزود: متاسفانه این ممنوعیت در سال ۹۲ به صورت منقطع و در دو بازه زمانی (از ۲۷ اسفند ۹۱ تا ۶ فروردین ۹۲ و از ۱۲ فروردین ۹۲ تا ۱۶ فروردین ۹۲) اعمال شد و هدف ما به طور کامل محقق نشد.

به گفته وی، با وجود درخواست ممنوعیت و محدودیت تردد در مسیر ایذه و دهدز در سال گذشته، این امر نیز محقق نشد و در همین مسیر بود که سانحه رانندگی اتفاق افتاد.

قدرتی همچنین تاکید کرد: با توجه به حجم ترافیک جاده ها، انتظار داریم بیشتر حمل و نقل مسافران به ویژه راهیان نور با استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی صورت گیرد.

عضو شورای ترافیک استان عدم استفاده از اتوبوس های فرسوده یا خط شهری در کاروان های راهیان نور را نیز خواستار شد و گفت: هر چند این مساله یک سیاست کلی است اما سال گذشته تعدادی از ادارات و سازمان های دولتی به صورت خودسرانه از این اتوبوس ها استفاده می کنند.

قدرتی پیشنهاد داد که در یادمان های شهدا اماکنی به وسایل رفاهی مجهز و برای استراحت رانندگان کاروان های راهیان نور اختصاص یابد تا خستگی این رانندگان باعث بروز سانحه نشود.

محدودیت حرکت در شب، همکاری سپاه برای تشکیل تیم های گشتی در مسیر یادمان ها و اقدامات سختگیرانه برای جلوگیری از تردد خودروهای دارای نقص فنی از دیگر مواردی بود که فرمانده پلیس راه خوزستان برای تامین ایمنی راه ها در تعطیلات نوروزی ضروری دانست.