نماینده شوش از تشکیل یک کارگروه خبر داد/ شوش، ثبت جهانی میشود؟

خورنا: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی ویژه برای رسیدگی به مسئله ثبت شهر شوش در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد.

سیدراضی نوری در حاشیه نشست با اعضای شورای شهر شوش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: با ایجاد اشتغال و بهره‌وری بیشتر از منابع موجود در شهر می‌توان هم زمینه اشتغال جوانان را در شهر فراهم کرد و هم موجب درآمدزایی برای شهر شد.

وی با اشاره به حل مشکل بدهی‌های شهرداری افزود: با برنامه‌ریزی و مدیریت کارآمد می‌توان مطالبات عقب‌افتاده کارگران شهرداری شوش را تسویه کرد و از بدهی‌های شهرداری کاست.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حل مشکل کارگران تاکید کرد و ابراز داشت: حل مشکل تعاونی مسکن کارگران شهرستان شوش در راستای کاهش مشکلات معیشتی کارگران نیازمند رسیدگی بیشتر است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی و مذهبی در شوش عنوان کرد: وجود چنین ظرفیت‌هایی در شوش با مدیریت صحیح منابع می‌تواند زمینه‌ساز رشد اجتماعی و اقتصادی باشد.

نوری با تاکید بر تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای آماده‌سازی شوش برای ثبت در میراث جهانی یونسکو خاطرنشان کرد: با تشکیل این کارگروه باید به صورت جدی پیگیر مسئله ثبت شوش در فهرست میراث جهانی یونسکو شد.

وی در پایان عنوان کرد: در راستای افزایش روابط فرهنگی و اقتصادی در شوش می‌توان بین شوش و یکی از شهرهای کشور ایجاد خواهرخواندگی کرد.