اقدامات لازم برای بهبود کیفیت برق شهرستان کارون انجام شد

خورنا: سرپرست امور برق شهرستان کارون از بهبود کیفیت برق این شهرستان با نصب ترانسفورماتورهای جدید و تعویض شبکه سیمی فرسوده آن شهرستان خبر داد.

حجت توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: به علت مصرف بالای برق توسط شهروندان این شهرستان در گرمای شدید تابستان گذشته و فشار وارده به شبکه برق این مناطق اقداماتی برای بهبود کیفیت شبکه برق این شهرستان توسط شرکت توزیع نیروی برق اهواز صورت گرفته است.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بهره گیری از نیروهای کارآمد مهندسی و عملیاتی در طول سال جاری پس از اندازه گیری میزان بار ترانسفورماتورها و شناسایی ترانسفورماتورهای فرسوده و معیوب با نصب ۸ دستگاه ترانسفورماتور جدید و همچنین جایگزین کردن شبکه سیمی فرسوده برق با حدور ۲ هزار متر کابل جدید خودنگهدار نسبت به بهبود کیفیت ولتاژ مشترکین این شهرستان اقدام کرده است.

سرپرست امور برق شهرستان کارون تصریح کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در خصوص بهبود وضعیت برق این شهرستان و کاهش خاموشیهای احتمالی برق می توان به بارگیری کلیه ترانسفورماتورهای موجود، شناسایی مراکز ثقل بار شبکه، میزان افت ولتاژ مناطق مختلف شهری و روستایی، امکان سنجی نصب خازن در شبکه و انجام محاسبات فنی متناسب با شرایط جوی منطقه از نظر جریان ولتاژ اشاره کرد.

توکلی هدف از این اقدامات را کاهش خاموشیها با بهبود کیفیت ولتاژ و پایداری شبکه برای ایجاد رضایت مشترکین و مردم عنوان کرد.