روند مسقف‌ کردن کانال‌های آب سطحی آبادان کند است

خورنا: معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روند مسقف‌ کردن کانال‌های دفع آب‌های سطحی این شهرستان کند است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مرتضی جعفری ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: در جلسه قبلی شورای سلامت مصوباتی به تصویب رسید که دستگاه‌های مسئولان باید در خصوص کارهای انجام شده و میزان پیشرفت کارها گزارشات خود را ارائه کنند.

وی افزود: مسقف‌کردن کانال‌های روباز یکی از این مصوبات بود که بر عهده شهرداری قرار داده شده و در این راستا نیز اقداماتی انجام شده است اما روند کنونی مسقف‌کردن کانال‌های روباز در آبادان هرچند به شکل پیوسته ادامه دارد اما از نظر سرعت در کار کند است.

معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات جلسه قبل در زمینه جمع‌آوری نیزارهای حاشیه منطقه بریم و به‌سازی این مسیر بود که توسط شهرداری و پتروشیمی باید انجام می‌شد.

جعفری تصریح‌کرد: جمع‌آوری احشام سرگردان در سطح شهر نیز از دیگر مصوباتی بود که اجازه آن نیز از دادستانی اخذ و قرار بود شهرداری نسبت به آن اقدام کند اما متاسفانه هنوز هم شاهد این احشام در برخی مناطق به ویژه در ورودی شهر هستیم.همچنین احداث میدان و انجام اقدامات لازم به‌منظور انتقال ترمینال برون استانی به محل جدید نیز دیگر مصوبه‌ای بود که شهرداری در این راستا اقدامات مناسبی انجام داده است.

معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان‌کرد: لزوم فعال‌سازی ستاد اتلاف سگ‌های ولگرد و ارائه گزارش فعالیت نیز از دیگر مواردی است که مورد تصویب قرار گرفت.

جعفری افزود: در این راستا باید این مسئله را مورد توجه قرار داد و مسئولان مربوطه نسبت به اهمیت اتلاف سگ‌های ولگرد با حساسیت بیشتری فعالیت کنند. یکی دیگر از مصوبات در خصوص منطقه آزاد اروند و لزوم بهبود وضعیت بهداشتی و عمومی منطقه زیرپوشش آن است که در این خصوص اقدامی از سوی منطقه آزاد انجام نشده است.

معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه‌کرد: جمع‌آوری مراکز عرضه قلیان و انجام اقدامات لازم برای تغییر کاربری آنها نیز از دیگر مصوبات بود که متاسفانه چندان نسبت به آن توجهی انجام نشده است.

جعفری گفت: همچنین تجمع فاضلاب در منطقه شطیط معضلی را برای شهروندان ایجاد و شکایاتی از سوی مردم واصل شده که باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.