افتتاح کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد در اندیکا

خورنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از افتتاح کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد در اندیکا خبر داد.

به گزارش خورنا از اندیکا، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، لفته منصوری اظهار کرد: افتتاح کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد واقع در روستای اسلام آباد شهرستان اندیکا با حضور آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده محترم مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد:‌ کتابخانه عمومی شهدای اسلام‌آباد با مساحت ۲۷۰ متر مربع و زیربنای ۲۷۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز شد و به منظور بهره‌برداری در روز سه شنبه ۳۰ مهر۹۲ افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد به عنوان تنها مکان فرهنگی در روستای اسلام آباد از توابع شهرستان اندیکا است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که یکی از برنامه‌های سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌ها توجه خاص به مناطق محروم و کم‌برخوردار بوده، ما تلاش کرده‌ایم در روستاهایی که در حال حاضر دارای کتابخانه نیستند و از این نعمت بی‌بهره‌اند، یا کتابخانه ساخته شود و یا ساختمانی که توسط مسئولان یا خیرین منطقه داده می‌شود را بهسازی و تجهیز کرده و به عنوان کتابخانه عمومی در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

منصوری بیان کرد: این کتابخانه عمومی دارای بخش‌های مخزن، امانت کتاب، بخش مرجع، سالن‌های مطالعه خواهران و برادران، جست‌وجوی کتاب، نمایه نشریات، نشریات و مجلات و بخش کودک مجزا است.

وی در پایان گفت: کتابخانه عمومی شهدای اسلام‌آباد برنامه‌های فرهنگی زیادی را برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در نظر گرفته‌ که با شروع به کار رسمی آن در روز سه شنبه این خدمات ارائه خواهد شد.