برای گسترش فرهنگ باید هزینه کرد/کتاب‌ها با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد

خورنا: معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار خوزستان گفت: وظیفه داریم که برای گسترش فرهنگ هزینه کنیم که متاسفانه تا به امروز کم هزینه کرده‌ایم.

اسماعیل عامری گلستان اظهار کرد: باید کتاب را با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهیم و با این کار میل و رغبت در بین آن‌ها ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: اگر به دنبال آن هستیم که کودکان را به سمت کتاب جذب کنیم باید کتاب‌های کودک را طوری طراحی کرد که آن‌ها میل به خواندن پیدا کنند.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار افزود: در نمایشگاه کتاب امسال چیزی که ناراحت کننده است قیمت بالای کتاب‌ها بوده که دلیل آن بالا رفتن قیمت کاغذ است.

وی با بیان اینکه آثار ارائه شده در نمایشگاه از کیفیت خوبی برخوردار هستند افزود: امیدوارم که این روند سیر صعودی داشته و هر سال شاهد کتاب‌های با کیفیت بهتری باشیم.

عامری گلستان عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم کتاب و کتابخوانی را در بین مردم نهادینه کنیم ابتدا باید فرهنگ آن را گسترش داده و سپس کتاب‌ها را با قیمت مناسب تری در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه آدم به صورت فطری کتاب را دوست دارد عنوان کرد: مسئولین وظیفه دارند برای ایجاد فرهنگ کتاب و کتابخوانی هزینه کنند.