خوزستان ۱۰۰۰ کیلومتر جاده نیاز دارد

خورنا: استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر این استان بیش از یک‌هزار کیلومتر جاده نیاز دارد که این نیاز با تامین اعتبار در این بخش برطرف می‌شود.

سیدجعفر حجازی اظهار کرد: استان خوزستان در زیرساخت‌های موجود در بخش راه نیازهای زیادی دارد که بر اساس برآوردهای موجود بیش از یک‌هزار کیلومتر جاده نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در بخش جاده دستاوردهای زیادی داشته است، گفت: خوزستان در دولت نهم و دهم دستاوردهای زیادی در این بخش داشته است و تلاش شده تا بخش زیادی از مشکلات این حوزه برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه کمربندی شهر اهواز از جمله این اقدامات است، خاطر نشان کرد: شهر اهواز فاقد کمربندی و مسائل ایمنی در این حوزه بود، این درحالی است که تلاش شد با راه‌اندازی کمربندی این شهراز تردد خودروهای سنگین به درون شهر جلوگیری شود.

استاندار خوزستان درباره جایگاه استان در بین سایر استان‌های کشور گفت: از نظر وضعیت جاده‌ها در حال حاضر در جایگاه چهاردهم هستیم که باید به جایگاه تک رقمی صعود کنیم.

حجازی با اشاره به اینکه خوزستان توانمندی زیادی در این بخش دارد، خاطر نشان کرد: خوزستان از نظر احداث جاده جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد ولی به دلیل کم‌کاری در گذشته زیرسازی در حوزه جاده و تامین نیازهای اولیه در این حوزه خطیر از جایگاه واقعی خوزستان عقب مانده‌ایم.

رئیس شورای اداری استان خوزستان تاکید کرد: طول عمر جاده در خوزستان کوتاه است زیرا تردد خودروها با اضافه وزن غیرقانونی در جاده‌ها و گرمای طاقت‌فرسا سبب کاهش طول عمر آسفالت استفاده شده در جاده‌های استان می‌شود و به این دلیل وضعیت جاده‌های تازه احداث شده نیز وضعیت مناسبی نیست.

حجازی خاطر نشان کرد: معقتدیم که زیرساخت اولیه توسعه شهرها و استان جاده و راه ارتباطی متعدد است و باید کوشید تا زیرساخت‌ها در این بخش ایجاد شود و مشکلات مردم به حداقل کاهش یابد.