۲ واحد تولیدکننده تیرچه فلزی غیراستاندارد در دزفول محکوم شدند

خورنا: مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: ۲ واحد تولیدکننده تیرچه فلزی غیراستاندارد در دزفول محکوم شدند.

رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: تولید کالای مرغوب و با کیفیت رمز ماندگاری تولیدکنندگان در بازار بوده و این اداره کل همکاری لازم را با واحدهای تولیدی و خدماتی در این خصوص در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

وی افزود: در صورت مشاهده عدم رعایت ضوابط کیفی و استانداردها با واحدهای متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل استاندارد استان خوزستان ادامه داد: در همین راستا در جریان بازرسی‌های به‌ عمل آمده توسط کارشناسان این اداره کل، دو واحد تولیدکننده تیرچه فلزی باجان باز در شهرستان دزفول و ۲۶ قطعه تیرچه به دلیل مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه توقیف شد.

دهدشتی‌زاده تصریح‌ کرد: به دنبال توقیف ۲۶ قطعه تیرچه موضوع از سوی دایره حقوقی اداره کل برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع و پس از رسیدگی متهمان به پرداخت ۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل استاندارد استان خوزستان به واحدهای تولید کننده آجر، بلوک دیواری سبک، تیرچه و بلوک سقفی، تیرچه با‌جان باز (تیرچه کرومیدی) و همه تولیدکنندگان مصالح ساختمانی هشدار داد: با توجه به اجباری بودن استاندارد محصولات ساختمانی برای تشکیل پرونده و دریافت نشان استاندارد اقدامات لازم را انجام دهند.

دهدشتی‌زاده در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک و یا با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.