بازسازی حرم علی‌بن مهزیار ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خورنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از نیاز اعتبار هفت و نیم میلیارد تومانی برای بازسازی حرم علی بن مهزیار اهوازی خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعلی میرمحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بازسازی حرم علی بن مهزیار اهوازی هفت و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: این اعتبار برای انجام مراحل سفت کاری و نازک کاری بنای جدید حرم علی بن مهزیار اهوازی نیاز است.

اختصاص اعتبارات استانی

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، با توجه به کارهای انجام شده برای بازسازی حرم علی بن مهزیار اهوازی، حدود ۴ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است تا نازک کاری حرم به پایان برسد.

وی تصریح کرد: تا کنون ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای بازسازی حرم علی بن مهزیار اهوازی هزینه شده است که محل تامین آن اعتبارات داخلی بوده است.

میرمحمدی از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی برای بازسازی حرم علی بن مهزیار اهوازی خبر داد و گفت: البته این اعتبار ۲ میلیارد تومان مصوب شده بود.

پایان کار بازسازی مهرماه

وی با بیان اینکه بنای حرم علی بن مهزیار اهوازی به مرحله سفت کاری رسیده است اظهار امیدواری کرد بازسازی حرم علی بن مهزیار اهوازی تا مهرماه سال‌جاری به پایان برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان مشکل عمده بازسازی حرم علی بن مهزیار اهوازی را کمبود اعتبار عنوان کرد و گفت: روزهای سختی را از نظر بودجه می‌گذرانیم.

جمع آوری ۲۰ میلیون تومان نذورات مردمی

وی در ادامه به جمع آوری نذورات مردمی در حرم علی بن مهزیار اهوازی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: به طور میانگین ۲۰ میلیون تومان از این محل جمع آوری می‌شود.

میرمحمدی تاکید کرد: بر اساس قانون فقط ۴۰ درصد نذورات مردمی صرف کارهای عمرانی در بقاع متبرکه می‌شود و ما بقی نیز در جاهای مشخص شده استفاده خواهد شد.