مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت شادگان مهارت‌آموزی است

خورنا: فرماندار شادگان مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های طرح اوقات فراغت در سال جاری را مهارت آموزی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، عبدالزهرا سنواتی صبح امروز در جلسه غنی سازی اوقات فراغت جوانان این شهرستان که در محل فرمانداری و با حضور جمعی از مسئولان شهری برگزار شد، اظهار کرد: جوانان ما امروز با حملات متعدد فرهنگی و هجوم تفکرات و سرگرمی‌های متعارض با فرهنگ اسلامی ـ  ایرانی مواجه شده‌اند تا جایی که این هجمه‌ها دیواری به بلندای دیوار چین را در مقابل جوان ایرانی برای رسیدن به یک شخصیت سالم ایجاد کرده است.

*از جوانان نظرسنجی شود

وی افزود: در همین راستا و به‌منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان باید از مربیان دارای جاذبه در برنامه‌های تابستانه استفاده شود.

فرماندار شادگان عنوان کرد: مسئولان ارگان‌های مختلف اجرایی باید سعی کنند در اجرای برنامه‌های پیش بینی شده برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان از این قشر نیز نظرسنجی کنید تا این برنامه‌ها بر اساس علاقه‌ها و تمایلات نسل جوان اجرایی شود.

*تخصص‌های موجود در ادارات به کار گرفته شوند

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی ـ هنری برنامه‌های اجرایی خود را در سطح شهرستان اطلاع‌رسانی کنند، گفت: دستگاه‌های عضو ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت از تخصص‌های موجود در سازمان خود برای طرح برنامه‌های اوقات فراغت استفاده کنند و از فعالیت‌های هم‌عرض و تکراری با ادارات دیگر بپرهیزند تا بتوان طرح‌های متنوع و مفیدی را با آغاز فصل بیکاری جوانان و نوجوانان در شهرستان اجرایی کرد.

سنواتی مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های طرح اوقات فراغت در سال جاری را مهارت آموزی برشمرد و بیان کرد: مهارت‌هایی که در زمان اوقات فراغت آموزش داده می‌شود از تاثیرگذاری بیشتری نسبت به آموزش مهارت‌ها در سایر فضاها و اوقات برخوردار است.

*باید از امکانات استفاده بهینه شود/ اطلاع رسانی توسط اصحاب رسانه

وی با بیان اینکه در اسلام برای همه ابعاد زندگی انسان‌ها برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: باید برای زندگی خود و فرزندانمان برنامه ریزی‌های دقیق و مدونی داشته باشیم.

فرماندار شادگان خاطرنشان کرد: برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باید امکانات ادارات و نهادهای مختلف شناسایی و از آنها استفاده بهینه شود.

وی در پایان ادامه داد: اطلاع‌ رسانی و تبلیغات در مورد تشکیل کلاس‌‌های تفریحی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی برای دانش‌آموزان توسط اصحاب رسانه و خبر نیز می‌تواند برای جذب دانش‌آموزان بسیار موثر و مفید باشد.