ابتدایی‌ترین کار شورای شهر اهواز اعتمادسازی است

خورنا: عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه عملکرد دوره‌های قبلی اعتماد مردم نسبت به شوراها را سلب کرده است، گفت: ابتدایی‌ترین کار شورای اهواز در این دوره اعتمادسازی است.

زیبا صالح‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: شوراها منتخبین مردم از مناطق مختلف هر شهر هستند و اگر به درستی در جامعه جا بیفتند کارآمدی نظام را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: قطعا مردم وقتی در عمل مشاهده کنند که امکانات و خدمات شهری به طور عادلانه در همه مناطق شهر تقسیم شده است خود به خود اعتمادشان نسبت به شوراها حاصل می‌شود.

* شوراها نباید متکی به درآمد شهرداری‌ها باشند

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: شوراها باید برای روند اجرایی کارها درآمدی پایدار داشته و نباید متکی به درآمد شهرداری‌ها باشند.

وی با بیان این مطلب که باید سرمایه‌گذار بخش خصوصی را وارد کار کرد، گفت: قطعا از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان درآمدی پایدار ایجاد کرده و کارها را پیش برد.

صالح‌پور خاطرنشان کرد: معتقدم شهرداری‌ها نباید منتظر پول عوارض و پروانه ساخت مردم باشند.

*۴۰ درصد درآمدهای شهرداری صرف کارهای عمرانی شود

وی کاهش هزینه‌های جاری شهرداری را یکی از مهمترین برنامه‌های شورای شهر دانست و ادامه داد: باید کاری کنیم که حداقل ۴۰ درصد درآمدهای شهرداری صرف کارهای عمرانی شهر شود که متاسفانه تاکنون چنین کاری صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز همچنین عنوان کرد: کار شهر تنها برج و ساختمان‌سازی نیست بلکه باید به کارهای دیگر شهر رسیدگی شود.

وی ادامه داد: با توجه به ترکیب اعضای شورای شهر در این دوره و حضور افراد با تجربه پیش بینی می‌کنم زمینه همدلی بین اعضا نسبت به دوره‌های قبل بهتر باشد.

صالح‌پور در پایان با بیان اینکه باید به خرد جمعی احترام گذاشت، تاکید کرد: برای ماندن شهردار باید هر ۲۱ عضو تصمیم بگیرند و حداقل باید ۱۱ نفر رای مثبت دهند، در شورا نمی‌توان فردی تصمیم گیری کرد.