رویکرد عجیب و قابل تأمل امور ورزش پتروشیمی بندر امام (ره)

خورنا: رویکرد عجیب و قابل تأمل امور ورزش شرکت پتروشیمی بندر امام (ره) نسبت به فعالیت رشته‌های ورزشی همچون شنا و واترپلو مسئله‌ای است که در این یادداشت به آن پرداخته می‌شود.DSC04278

حدود یک سال پیش مدرسه شنا و واترپلوی پتروشیمی بندر امام راه‌اندازی و تعداد زیادی از فرزندان کارکنان صنایع پتروشیمی جذب این مدرسه شده و شروع به فعالیت کردند.

اعضای این مدرسه زیر نظر ملی‌پوش اسبق واترپلوی کشور خیلی زود مدارج ترقی را طی کرده و به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کردند.

کسب مقام قهرمانی شنای صنایع پتروشیمی کشور در رده سنی زیر ۱۸ سال، کسب مقام سوم وزارت نفت (برای نخستین بار)، حضور موفق در مسابقات لیگ دسته یک کشور و دعوت رسمی فدراسیون شنا و واترپلوی کشور برای حضور تیم واترپلوی پتروشیمی بندر امام در مسابقات لیگ برتر گوشه‌ای از این موفقیت‌های بدست آمده این مدرسه بوده است.

همه این دستاوردها در حالی محقق شد که اعضای این مدرسه تنها پنج ساعت در هفته اجازه تمرین و حضور در استخر داشته و امکانات محدودی در اختیار آنها بوده است.

اما مسئله‌ای که جای نگرانی دارد این است که این مدرسه که در حال حاضر بیش از ۴۰ نوجوان و جوان در رشته واترپلو و بیش از ۸۰ نفر نیز در رشته شنا در آن جذب شده و مشغول به فعالیت هستند، بنا به صلاحدید متولیان امور ورزش شرکت پتروشیمی بندر امام در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

این مسئله در حالی در حال وقوع است که لزوم توجه به قشر جوان و نهادینه کردن ورزش و روح ورزشکاری و اهمیت این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست.

بدون شک جذب جوانان و ترویج ورزش بین آنان از بسیاری نابهنجاری‌های اجتماعی که امروزه گریبان‌گیر جامعه است جلوگیری می‌کند و این مسئله‌ای است که هر عقل سلیمی آن را تأیید می‌کند.

حال باید اندیشید که بیش از ده‌ها جوان و نوجوانی که با عشق و علاقه جلب و جذب تیم واترپلو و شنای پتروشیمی بندر امام شده‌اند اگر به یکباره با تعطیلی این مدرسه مواجه شوند دچار چه سرخوردگی‌ایی شده و این مسئله متضمن بروز چه نابهنجاری‌هایی خواهد بود که پرداختن به آن در این مقوله نمی‌گنجد.

البته لازم به ذکر است که این کارشکنی‌ها و بی‌مهری‌های متولیان امور ورزش پتروشیمی بندر امام مختص به این رشته ورزشی و این مدرسه نیست، بلکه رشته‌های ورزشی دیگری نیز همچون تنیس، فوتبال و … نیز بی‌نصیب نمانده‌اند.

حال در آخر باید این سئوال را مطرح کرد که دلیل مخالفت و کارشکنی‌های مختلف امور ورزش پتروشیمی بندر امام (ره) برای فعالیت چنین رشته‌های ورزشی که با کمترین هزینه مشغول به فعالیت هستند چیست؟

این سئوالی است که بدون شک برای ورزشکاران و خانواده‌های آنان که تعداد آنها نیز کم نیست مطرح بوده و پاسخ آن باید توسط متولی ورزش پتروشیمی بندر امام (ره) داده شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • na shenas vaghean ke in omor varzesh gir dadeh be basketbal va har tim khoob digeyi dorost mishe oon ha ro az risheh mizaneh.omidvaram masaleye in tim dorost beshe va oomoor varzesh ya dar raftaresh tajdid nazar koneh va ya avaz beshe.
  • بی نام vaghean ke bazia faghat be fekre khodeshoon hastan kre hich be fe bazikoonan in timi nistand man oomid varam ke in ghazie doroost beshe