رطوبت ۸۵ درصدی به خوزستان سلام کرد/ آماده‌باش کامل کولرها

خورنا: در نوزدهمین روز از فصل بهار هوای شرجی با رطوبت ۸۵ درصد به خوزستان به ویژه شهرهای ساحلی آن سلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آب و هوای این روزهای شهرهای مرکزی و جنوبی خوزستان و شمال خلیج فارس آب و هوایی متغیر و غیرقابل پیش‌بینی شده است.

در حالی که روز جمعه شاهد گرد و غباری با ۳۰ برابر حد مجاز در شهرهای جنوبی خوزستان بودیم، صبح آغازین روز هفته با هوایی مطبوع و بهاری همراه بود و از روز گذشته گرمای هوا افزایش یافت.

این شرایط جوی باعث شد تا از شب گذشته آب و هوایی شرجی آسمان اکثر شهرهای جنوبی خوزستان و شمال خلیج فارس را در برگیرد.

از اوایل صبح امروز نیز با افزایش میزان رطوبت شاهد آب و هوایی کاملاً شرجی در شهرهای مختلف به ویژه آبادان و خرمشهر بودیم و سیستم‌های خنک‌کننده در آماده‌باش کامل قرار دارند.

این شرایط جوی در حالی است که هنوز در نوزدهمین روز بهار قرار داریم و تا رسیدن به روزهای گرم و تابستان‌های معروف خوزستان فاصله بسیار است.

* انتقال رطوبت از خلیج فارس به خوزستان علت شرجی شدن هواست

رئیس اداره هواشناسی آبادان لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با حاکم شدن سیستم کم‌فشار و انتقال رطوبت از خلیج فارس به استان خوزستان شاهد شرایط کنونی آب و هوایی در منطقه هستیم.

سعید ابراهیمیان افزود: پیش‌بینی می‌شود این شرایط جوی تا اواخر هفته ادامه داشته باشد اما از فردا با افزایش ابر در آسمان آبادان و خرمشهر شاهد کاهش میزان رطوبت خواهیم بود.

وی ادامه داد: رطوبت هوا در بیشترین میزان خود در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۵ درصد رسیده و رطوبت کنونی نیز ۶۷ درصد است.

رئیس اداره هواشناسی آبادان تصریح کرد: همچنین دمای هوا در این مدت بین ۳۴ و ۱۹ درجه سانتی‌گراد در تغییر بوده و دمای کنونی نیز ۲۵ درجه است که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.