خطاب مدیر مجموعه باغ معین اهواز به ریاست دانشگاه شهید چمران: دلیل پافشاری شما برای تخلیه این مجموعه را نمی‌دانم/ جناب آخوندعلی از کدام قانون پیروی می‌کنید؟

مدیر مجموعه فرهنگی اقامتی باغ معین اهواز در نشست خبری شامگاه جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در واکنش به مصاحبه اخیر ریاست دانشگاه شهید چمران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سعید حسین‌پور در این نشست خبری با اشاره به مصاحبه ۱۲ اردیبهشت علی‌محمد آخوندعلی ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: مجموعه فرهنگی اقامتی باغ معین از سال ۱۳۹۶ به مدت ۵ سال از دانشگاه شهید چمران اهواز به صورت اجاره‌ای در اختیار برادر اینجانب (مسعود حسین پور) قرار گرفت و من نیز به عنوان مدیر و نماینده تام الاختیار وی در این مکان مشغول به کار شدم.

وی افزود: البته به دلیل اینکه دانشگاه با مستاجر قبلی خود به مشکلات فراوانی برخورد کرده بود، متأسفانه این ملک به شکل مخروبه‌ای تحویل اینجانب شد که مستندات و عکس‌ها این خرابی‌ها به همراه ۴ الی ۵ ساعت فیلم‌های تهیه شده در این خصوص هم اکنون در روابط عمومی دانشگاه و اینجانب موجود است.

مدیر مجموعه فرهنگی اقامتی باغ معین اهواز تصریح کرد: در واقع ملکی که روز اول به بنده نشان دادند و قرارداد بستیم و به توافق رسیدیم که یک هفته‌ای به اینجانب تحویل داده شود، حدود بیست الی بیست پنج روز کار تحویل آن به تعویق افتاد چراکه ما با یک ملک مخروبه‌ای مواجه بودیم که حتی در لوله‌های فاضلاب آن نیز گچ و سیمان ریخته بودند و به هیچ وجه قابل بهره‌برداری نبود.

حسین‌پور گفت: با توجه به این شرایط طی دعوتی از دانشگاه و مدیران وقت، گزارشی از وضعیت مجموعه و اتفاقات رخ داده تهیه شد تا عملیات بازسازی ملک را شروع کنیم و وارد چرخه فعالیت و بهره برداری شود. بنابراین طی صلح نامه‌ای با دانشگاه، مدت تنفسی ۳ ماهه نیز برای بحث تعمیرات و بازسازی خرابی‌ها در نظر گرفته شد که البته با توجه به حجم بالای خرابی‌ها که مساحتی بالغ بر ۳ هکتار با بافت قدیمی مخروبه بود مدت بازسازی ۹ ماه بطول انجامید که قرار شد این مدتی که ما برای بازسازی، تعمیر و تجهیز این ملک مخروبه صرف نمودیم را تنفس در نظر بگیرند و اجاره ای بابت آن پرداخت نشود.

وی ادامه داد: همچنین در این قرارداد ما متعهد شده بودیم مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان را از هزینه‌ها عهده‌دار شویم و توافق شد در غالب لوازم و اموال و تجهیزات به میزان مبلغ فوق الذکر برایشان خریداری کنیم و در مجموعه قرار بدهیم و مازاد آن به شکل تهاتر از اجاره بها انجام بگیرد ولی حدود بالغ بر چهار میلیارد تومان طبق اسناد و صورتحساب‌های موجود و مستند برای این مجموعه هزینه نمودیم که این هزینه‌های انجام شده به وضوح قابل رویت است و کارشناسی‌های به عمل آمده نیز طلب اینجانب را تایید می‌نماید و مشخص است که چه میزان هزینه کرده‌ام و به ملک فوق ارزش ریالی و دارایی و مرغوبیت اضافه نموده‌‌ام.

مدیر مجموعه فرهنگی اقامتی باغ معین اهواز یادآور شد: قرارداد اینجانب با دانشگاه ۵ ساله بود و پایان آن هم مرداد ماه ۱۴۰۱ می‌باشد. با شروع دوران بیماری کرونا (اسفند ۱۳۹۸) کلیه اجاره‌های بنده تماما پرداخت شده است و کلیه اسناد آن هم موجود می‌باشد. در دوران کرونا و وضعیت اسفناک جهان و کشور ما، این مجموعه به ناچار و به دستور و مصوبه ستاد ملی کرونا برای مدت ۳۰ ماه تعطیلی کامل داشت که متاسفانه هتل، رستوران، تالارها مشمول خط قرمز اصناف به حساب می‌آمدند. یکسال هم سیل مهیبی آمد که ما را به تعطیلی کشاند و جزو بندهای قرارداد و اتفاقات غیر مترقبه بود که در این زمینه هم تسهیلاتی وجود داشت که در این مورد هم، دانشگاه با ما تعاملی نداشت، از سیل هم که بگذریم رسیدیم به بعد از کرونا و باز شدن مراکز و مجموعه‌ها. بخشنامه رئیس جمهور و هیئت محترم وزیران و ستاد کرونا، ستاد تسهیل و مصوبه اقتصاد مقاومتی با امضا دادستان محترم، همه این مصوبات و مکاتبات به استانداری خوزستان و دانشگاه شهید چمران ارسال شد اما متاسفانه به این بخشنامه‌ها و مصوبه‌ای که به صراحت اضافه شدن دوره تعطیلی کرونا را به قرارداد جهت جبران خسارت به بخش خصوصی مجوز داده است را مورد توجه قرار ندادند.

حسین‌پور تصریح کرد: به عبارت دیگر جناب آخوندعلی به هیچ کدام از این موارد پای بند نشدند و متاسفانه به دستورالعمل‌های فوق الذکر تمکین نکردند و خلاف قانون عمل نمودند. چراکه ایشان به هیچ وجه بخشنامه رئیس جمهور و هیچ کدام از مصوبات را قبول ندارند و می‌گویند که بنده عطف به ما سبق نمیکنم. همچنین ایشان بارها هم تاکید کرده از روز اولی که شما قرارداد بسته‌اید نه دوره تنفس را قبول دارم و نه دوره تعمیرات را قبول دارم و از روز اول و حتی دوران کرونا را کرایه می‌خواهم و علاوه بر اینکه این کرایه‌ها را ندادید جریمه هم می‌خواهم یعنی خلاف در خلاف. یعنی در محاسبات خودش، سی ماه کرونا را اجاره لحاظ کرده و برای اینکه اجاره‌های دوران تعطیلی کرونا پرداخت نشده جرایمی هم در محاسبات خودشان آوردند و دم می‌زند از محاسبات!

وی عنوان کرد: بنده تا قبل از کرونا یعنی بهمن ۱۳۹۸ بدهی به دانشگاه نداشتم و تازه طلبی را بابت آن اتاق‌هایی که در اختیار اساتید دانشگاه قرار دادم و اجاره‌ای هم قرار بود به من پرداخت کنند هم از آنها داشتم. دوره کرونا که به پایان رسید ما هر ماه از اسفند ۱۴۰۱ ماهانه هشتاد میلیون تومان اجاره بها به علاوه ده درصد یعنی هشتاد و هشت میلیون تومان برای پنج ماه متوالی پشت سر هم به حساب دانشگاه واریز کردیم، قرار بود از دانشگاه زمان سی‌ماه مصوبه ستاد کرونا را به قرارداد اضافه کند که متاسفانه نه تنها این کار انجام نشد و تمکین نکردند بلکه برعلیه ما شروع به مکاتبات و رایزنی با اداره کل میراث‌فرهنگی کردند تا جواز فعالیت تمدید نشود.

مدیر مجموعه فرهنگی اقامتی باغ معین اهواز افزود: البته لازم به توضیح است تا قبل از اینکه بنده مستأجر این محل بشوم یعنی سال ۹۶ این محل هیچگونه مجوزی از مرکز و اداره‌ای در سنوات قبل اخذ ننموده بود. لذا با تحریک نمودن اداره کل میراث‌فرهنگی برای تمدید نکردن مجوز هتل سه ستاره باغ معین، کوشش کردند تا مجموعه را تحت فشار بگذارند.

حسین‌پور گفت: با ورود و نامه‌نگاری اداره کل میراث‌فرهنگی و همچنین ورود اداره اماکن منجر به این شد که از مهرماه سال ۱۴۰۲ اختلاف‌ها عمیق‌تر شد و در نهایت ۳ قسمت از مجموعه باغ معین شامل سالن مراسمات، سالن رستوران و یکی از هتل‌ها را پلمپ کردند که با این اقدام پنجاه درصد از درآمد ما هم کاهش یافت.

وی یادآوری کرد: لازم به توضیح است که قبل از اینکه زمان قرارداد به پایان برسد بیش از حدود ۵ الی ۶ جلسه با هیئت علمی دانشگاه و همچنین با آقای آخوندعلی و واحد حقوقی داشتم تا بتوانیم قبل از اتمام زمان قرارداد، مدت زمان کرونا را هم اضافه کنیم و با آرامش کارمان را جلو ببریم و بتوانیم در زمان قانونی قرارداد تحویل و تحول را انجام دهیم.

مدیر مجموعه فرهنگی اقامتی باغ معین اهواز عنوان کرد: در حال حاضر این ملک با مبلغی بالغ بر چهار میلیارد تومان مرمت شده و مثل یک دسته گل آماده بهره‌برداری است و ۸۰ نفر نیرو شاغل دارد، برخی از این پرسنل بی‌سرپرست و در اصل نان آور زندگی هستند و حتی برخی از آنها در این مجموعه ساکن هستند و امرار معاش و کار می‌کنند. در نهایت برای حدود ۳۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کردم.

حسین پور بیان کرد: به راستی نمی‌دانم که دلیل این همه پافشاری برای تخلیه و بیکاری این تعداد نیازمند چیست؟ جناب آخوند علی عزیز از کدام قانون و متد در برخورد با ما پیروی می‌کنید؟ مگر شرط مسلمانی تأمل و گفت وگو با برادر مسلمان توام با مهربانی و شفقت نیست؟ برادر عزیز و مسلمان چرا با سخنان کذب و ناروا و دور از واقعیت سعی در فریب افکار عمومی و ناراحتی پرسنل شریف این مجموعه دارید؟

وی در پایان افزود: البته ضمن احترام به همه کسانی که در اینجا نامی از آنها برده شد، حاضرم جلسه‌ای نیز در هر زمان و مکانی با حضور همه رسانه‌ها تشکیل دهم و از برادر عزیز جناب آخوندعلی هم دعوت می‌کنم جهت رویت تمامی مستندات مذکور در این جلسه حضور بهم رسانند. چراکه معتقدم حرف حساب گوش شنوا می‌خواهد و ما در این مدت نتوانستیم به این گوش شنوا برسیم.