ورود مار سمی به مدرسه‌ای در حاشیه تالاب بامدژ

مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ از زنده گیری یک حلقه مار سمی جعفری در مدرسه حافظ واقع در یکی از روستاهای حاشیه تالاب بامدژ خبر داد.

به گزارش خورنا احمد فریسات امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ با اعلام این خبر توضیح داد: طی تماس مدیر مدرسه با مرکز پایش تالاب بامدژ مبنی بر مشاهده یک حلقه مار در محوطه مدرسه، مامورین یگان مستقر در مرکز بامدژ بلافاصله در مدرسه حضور پیدا کرده و با توجه به سمی بودن گونه مار مشاهده شده، پس از قرار دادن آن در ظرفی مناسب، در بخشی از حاشیه تالاب بامدژ رهاسازی کردند.

مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ در ادامه گفت : مار جعفری از تیره مارهای افعی است که با توجه به شروع فصل گرما مجددا در محیط پیرامون خود شروع به فعالیت کرده و به طور عمده از جوندگان، پرندگان کوچک و بعضی از حشرات تغذیه می‌کند.

وی افزود: انتظار می‌رود هموطنان در حین مواجه با اینگونه از جانداران در ابتدا ضمن حفظ آرامش خود، با نزدیکترین مراکز و ادارات محیط زیست یا آتش نشانی محل تماس بگیرند و با توجه به اینکه اینگونه مخلوقات الهی در تنظیم جمعیت جوندگان و حشرات محیط زیست پیرامون نقش بسزایی ایفا می‌کنند از کشتن آن‌ها اجتناب کنند چرا که خالق هستی در آفرینش هرگونه‌ای از مخلوقات حکمت و استدلالی نهفته دارد.

گفتنی است تالاب بامدژ سومین تالاب مهم استان خوزستان است که در میان سه شهر اهواز، دزفول و شوش قرار دارد.