راه اندازی پویش دفتر مهربانی توسط هنرمند خوزستانی

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و نزدیک شدن به آغاز سال جدید، پویش دفتر مهربانی توسط “حسن نسیمی” نویسنده و هنرمند خوزستانی راه اندازی شد.

این فعال رسانه ای با انتشار پیامی در فضای مجازی، “پویش دفتر مهربانی” را برای چندمین سال متوالی راه اندازی و از مردم برای پیوستن به این پویش دعوت کرد.

وی در این پیام از مردم دعوت کرد تا در یک حرکت خیرخواهانه بخشی از بدهی افراد بی بضاعت به فروشگاه های محل خود را پرداخت کنند.
در این پیام آمده است:

“با‌ هم دفتر مهربانی را ورق بزنیم”

نازنین، دستانت , نورانی و بوسیدنی است وقتی دستی را به یاری می گیری، و چه زیباست. آن گاه که بدانی که دست دیگرت در دست خداست.

همشهریان مهربانم سلام؛
طبق رسم هر ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و بویژه امسال که در روزها و شبهای رافت و رحمت الهی و در هوای ماه مبارک رمضان نفس می کشیم، با پویش دفتر مهربانی به استقبال نوروز می رویم.

بی شک درنزدیکی ما خانواده ها و افراد بی بضاعت اما در عین حال آبرومند زیادی زندگی می کنند که آن ها را نمی شناسیم. کودکان یتیم و زنان بی سرپرستی که سفره شان خالی است و شب را در حسرت لقمه ای نان به صبح می رسانند.

دفتر بدهی فروشگاه ها و سوپر مارکت های محله های شهرمان پر است از اسامی این افراد. با مبالغ ناچیزی که شاید برای بسیاری از ما حتی هزینه یک روز پول تو جیبی فرزندانمان نیز نمی شود اما برای آن ها به قیمت شب، گرسنه سر به بالین نگذاشتن است.

پس بیاییم رسم مهربانی، همدلی و فتوت را که میراث جاودان گذشتگانمان است به جا آورده و در این روزهای منتهی به سال جدید که معطر به شمیم بهشتی صوم و صلاه است، به فروشگاه محل رفته، دفتر بدهی مشتریان را طلب کرده و در حد توان، بخشی از این بدهی ها را پرداخت کنیم. با این کار کوچک لبخندی بر لبان کودکان یتیم و همشهریان بی بضاعت شهرمان بنشانیم. قرار ما فروشگاه محله برای ورق زدن برگی از دفتر مهربانی…

حسن نسیمی /اهواز