معاون انتظامی خوزستان: نگاه پلیس به مراسم چهارشنبه سوری اجتماعی است نه سلبی

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان گفت: نگاه پلیس به مراسم چهارشنبه آخر سال، نگاهي ايجابي و اجتماعي است نه سلبي، لذا آموزش همگاني به مردم و آگاهسازي آنان در بحث خطرات مواد محترفه و عبرت آموزي آن از سالهاي گذشته در راس همه اقدامات معاونت اجتماعي فراجا و استان در اين روزها بوده است.

به گزارش خورنا سرهنگ حکیم عبداللهی در خصوص مراسم چهارشنبه سوری اظهار داشت: نگاه پلیس به مراسم چهارشنبه آخر سال، نگاهی اجتماعی است و نقش والدین و خانواده ها به منظور پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال بسیار مهم است.

وی افزود: پلیس شادی و تخلیه هیجان را در نسل نوجوان و جوان جامعه که باعث شادی است را کاملا مثبت و منطقی می داند؛ اما زمانی که پای آزردن دیگران و نارضایتی مردم در میان باشد موضوع متفاوت می شود و انتظار مردم نیز از پلیس به دلیل آنکه مجری قانون است و در قانون مجازات اسلامی برای افراد مخل نظم و امنیت مجازات در نظر گرفته شده است، چیزی جز برخورد قانونی نیست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان در خصوص خطرناک بودن مواد محترقه که به ‌وسیله افراد سودجو در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند و خانواده‌ها بایستی مراقبت های لازم را از آنان به‌ عمل آورند.

وی ادامه داد: نگاه انتظامی به مراسم چهارشنبه آخر سال، نگاهی ایجابی و اجتماعی است نه سلبی، لذا آموزش همگانی به مردم و آگاهسازی آنان در بحث خطرات مواد محترفه و عبرت آموزی آن از سالهای گذشته در راس همه اقدامات معاونت اجتماعی فراجا در این روزها بوده است .

سرهنگ عبداللهی با اشاره به خانواده محور کردن رسم چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: همواره رویکرد پلیس بر این است که ضمن یک تعامل هدفمند و کار آمد با مردم و خانواده ها در پیشگیری از جرایم اجتماعی، در حفظ امنیت با مشارکت مردم قدم بردارد چرا که تولید و حفظ امنیت یک محصول جمعی است و تمامی دستگاه ها و سازمان ها و بویژه مردم و خانواده ها در آن نقش اصلی و اساسی دارند.