۳۰۰ هزار خوزستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد خوزستان تعداد افراد تحت پوشش در استان را ۳۰۰ هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: برطبق اعلام دولت تنها افراد فاقد درآمد و مستمری ثابت که در دهک‌های یک تا سه یارانه‌ای قرار دارند می‌توانند تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز جمال شیبه در نشست خبری امروز شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ با اشاره به هفته نیکوکاری و احسان گفت: این هفته از ۱۴ اسفند‌ آغاز و تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد و روز گذشته نیز به مناسبت این هفته در تمام مصلی‌های نماز جمعه پایگاههایی برای دریافت کمکهای مردمی دایر شد.

وی ادامه داد: همچنین امسال با توجه به مصادف شدن هفته نیکوکاری با ماه رمضان قرار است که روز دوشنبه زنگ نیکوکاری در تمامی مدارس استان نواخته شود.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان بیان کرد: در جشن نیکوکاری سال گذشته حدود ۴۵ میلیارد تومان مجموع کمکهای نقدی و غیر نقدی مردم استان بود و امسال هدف گذاری ما روی ۶۰ میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۴۵ میلیارد تومان آن محقق شده است.

شیبه در ادامه تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد استان خوزستان را نیز ۳۰۰ هزار نفر در قالب ۱۳۰ هزار خانوار عنوان کرد و گفت: برطبق اعلام دولت تنها افراد فاقد درآمد و مستمری ثابت که در دهک‌های یک تا سه یارانه‌ای قرار دارند می‌توانند تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند

وی افزود: البته جوانان جویای کار که در دهک‌های یک تا پنج قرار دارند نیز می‌توانند از تسهیلات اشتغال زایی کمیته امداد استفاده کنند.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان شعار امسال هفته نیکوکاری را عید همدلی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم می‌توانند از طریق کد دستوری “ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۶۱” یا شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵ و همچنین از طریق مراجعه مستقیم به ادارات کمیته امداد استان کمک های خود را پرداخت کنند.

شیبه با بیان اینکه صدقات جمع‌‌آوری شده کمیته امداد در بخش‌های مختلف اشتغال، مسکن، فرهنگی، آموزشی و درمان هزینه می‌شود گفت: سال گذشته کمیته امداد استان حدود ۲۴ میلیارد تومان از محل صدقات درآمد داشته که این رقم در سال جاری به ۲۹ میلیارد تومان رسیده است.

وی در پایان یادآور شد: البته صدقات جمع‌آوری شده در هر شهرستان نیز در همان منطقه هزینه می‌شود و به هیچ عنوان مبالغ آن صرف دستمزد پرسنل و هزینه‌های جاری کمیته امداد نمی‌شود.