تولید برق در خوزستان نیازمند توجه ویژه است‎

رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان با اشاره به عقب افتادگی استان در موضوع تولید برق، خواستار توجه ویژه به این بخش شد.

به گزارش خورنا علی اسدی در جلسه شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان که با حضور مدیران بخش تولید، انتقال و توزیع ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با اشاره به کاهش احتمالی تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی استان به دلیل کاهش بارندگی و ذخیره آب پشت سدها، تصریح کرد: عبور از پیک برق ۱۰ هزار مگاواتی شبکه برق خوزستان نیازمند توجه به بخش نیروگاهی است تا نیاز به انتقال برق از سایر برق‌های منطقه‌ای به حداقل برسد.

وی افزود: با شرایط سختی رو به رو هستیم و عبور از این شرایط تنها با همدلی و همکاری همه مجموعه صنعت برق امکانپذیر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان و رئیس شورای پایایی اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای تقویت بخش انتقال و فوق توزیع پروژه‌های متعددی تعریف کرده که برخی از آنها وارد مدارد شده و تلاش می‌شود تعداد دیگر تا نیمه‌های اردیبهشت وارد مدار گردند.

اسدی اضافه کرد: در نشست شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان گزارشی از وضعیت تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی، ذخیره آبی سد‌ها و تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، وضعیت شبکه انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت‌های توزیع نیروی برق خوزستان، اهواز و کهگیلویه و بویراحمد ارائه و بر اساس این گزارش‌ها تصمیمات لازم گرفته شد.

وی در پایان یادآور شد: برای عبور موفق از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳، نشست‌های پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان و نشست‌های مشترک شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با شرکت‌های توزیع به صورت مداوم در حال برگزاری است تا با تعامل و هماهنگی حداکثری، شبکه برای ورود به پیک مصرف آماده شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *