بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در خوزستان

رئیس ستاد انتخابات خوزستان: در انتخابات امسال بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش خورنا عبدالله افرازه شهاوند در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان فراهم شده است.

وی افزود: در استان خوزستان بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌توانند در انتخابات یازدهم اسفند ماه شرکت و به نامزد‌های مورد نظر خود رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: همچنین اقلام مورد نیاز، دستگاه‌های احراز هویت و تعرفه‌های رای نیز در حال توزیع در شعب اخذ رایی در سراسر شهر‌های خوزستان در حال توزیع است.

افرازه شهاوند با اشاره به آغاز تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علاوه بر ۱۴ کانال تلویزیونی، نامزد‌های انتخابات می‌توانند از ظرفیت‌های امکانات عمومی دولتی، تلوبیون و فضای مجازی برای تبلیغات استفاده نمایند.

۱۷۰ هزار رای اولی در انتخابات امسال

مدیر کل ثبت احوال خوزستان نیز در این گفتگو با اشاره به اینکه این اداره کل به عنوان عضو ستاد انتخابات است گفت: از شروع آغاز ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تمامی استعلامات از سوی اداره کل ثبت احوال استان به صورت الکترونیکی پاسخ داده شده است.

مصطفی امانی پور افزود: متولدان ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل می‌توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند و ۱۷۰ هزار نفر نیز به عنوان رای اولی در استان در انتخابات می‌توانند رای بدهند.

وی ادامه داد: در انتخابات امسال شهروندان می‌توانند با پنج مدرک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهی نامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه رای بدهند که تمامی ادارات ثبت احوال در استان حتی در روز انتخابات برای هر گونه خدمات در خصوص شناسنامه و کارت ملی هوشمند باز می‌باشند.

چاپ ۲۵۰ هزار شناسنامه جدید در خوزستان

مدیر کل ثبت احوال خوزستان از صدور ۲۵۰ هزار شناسنامه جدید در استان خبر داد و گفت: به صورت متمرکز چاپ شناسنامه در اداره ثبت احوال اهواز انجام و ۴۸ ساعت پس از چاپ توسط ماموران پست به درب منازل ارسال می‌شود.

امانی پور افزود: در استان خوزستان بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واجد دریافت کارت ملی هوشمند هستند که تاکنون بیش از سه میلیون و ۱۸۰ هزار کارت هوشمند صادر شده است.

وی ادامه داد: ۸۰ هزار کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان و ادارات پست استان دپو شده است و شهروندان جهت دریافت این کارت‌ها اقدام و در صورت عدم مراجعه تا پایان امسال اعتبار این کارت‌ها به پایان خواهد رسید.

۸۴۹ شعب اخذ رای در شهرستان اهواز

فرماندار اهواز در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: برای انتخابات امسال ۸۴۹ شعبه اخذ رای برای حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تعیین شده است که از این تعداد ۶۱۱ شعبه در شهرستان اهواز قرار دارد.

سید احمد موالی زاده افزود: از سوی شورای نگهبان صلاحیت ۲۷۲ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تایید که تاکنون ۱۳ نفر انصراف و ۲۵۹ نامزد در صحنه رقابت انتخابات حضور دارند.