افتتاح ۲۳ پروژه عمرانی در روستاهای بخش مرکزی اهواز

مراسم افتتاح ۲۳ پروژه عمرانی در روستاهای بخش مرکزی اهواز امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهری و روستایی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در حاشیه این مراسم سیداحمد موالی زاده گفت: امروز شاهد افتتاح ۲۳ پروژه عمرانی با همکاری بنیاد مسکن در روستاهای بخش مرکزی اهواز بودیم که اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها از محل عوارض آلایندگی استان تامین شده است.
وی عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل ۱۹۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت معابر، لوله‌گذاری و کفپوش معابر و زیرسازی و جوی جدول با اعتبار بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است.

فرماندار اهواز در پایان افزود: البته این یک نمونه از مجموع افتتاحها است و برنامه داریم روند کارهای عمرانی و بهسازی سایر بخش‌های روستاهای اهواز را نیز در آینده نزدیک به پایان برسانیم.

در ادامه این مراسم ناصر سیلاوی بخشدار مرکزی شهرستان اهواز نیز گفت: این بخش شامل ۴۷ دهیاری است که به زودی دو دهیاری دیگر نیز به بخش مرکزی اهواز اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای محرومیت زدایی دولت سیزدهم برای اولین بار مبالغ عوارض الایندگی به حساب شهرداریها و دهیاری‌های سراسر استان خوزستان واریز شد که با توجه به واریز این مبالغ در حال حاضر اکثر روستاهای بخش مرکزی اهواز به کارگاه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی تبدیل شده‌ است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی چهار ماه اخیر بیش از ۳۵ پروژه با اعتبار حدود ۶۰ میلیارد تومان در بخش مرکزی اهواز تعریف شده است افزود: امروز نیز به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲۳ پروژه عمرانی با مبلغی بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

سیلاوی در ادامه از برق رسانی به روستاهای مبیطیحه ۱ و ۲ از محل این اعتبارات نیز خبر داد و اظهار داشت: توسعه فضای سبز در اغلب روستاها از جمله در روستای مراونه و کاشت نخل در روستای حلاف ۱ و بلوار ورودی روستای دغاغله نیز از دیگر اقدامات انجام شده از محل اعتبارات بخش آلایندگی است.

وی عنوان کرد: در بحث دفع پسماند روستاها نیز طی جلساتی با منابع طبیعی و محیط زیست قرار شد زمینهایی از آنها دریافت و پس از محصور شدن به طور موقت برای محل دفع پسماند استفاده شوند و سپس این پسماندها به مکانهای دیگر با تشخیص محیط زیست منتقل شوند.

بخشدار مرکزی شهرستان اهواز همچنین با اشاره به تحویل چهار ماشین حمل پسماند به روستاهای حلاف و سید ظاهر گفت: هفته گذشته نیز سه ماشین آتش نشانی در اختیار روستاهای مسیر الهایی و لامی قرار داده شد و بیش از هشت ماشین هم قرار است توسط فرمانداری اهواز خریداری و در اختیار دهیاری‌های بخش مرکزی قرار بگیرد.

سیلاوی با بیان اینکه روشنایی بیشتر بلوارها و معابر روستاهای بخش مرکزی اهواز انجام شده است و باقیمانده آن نیز به زودی با مشارکت اداره برق اجرایی می‌شود افزود: مجوز پنج خانه بهداشت جدید برای روستاهای الباجی، گبیر ۱، روستای سید محل و دو روستای دیگر اخد شده است و برای سایر روستاها نیز در صورت بالار فتن جمعیت انها به بیش از هزار نفر مجوز خانه بهداشت صادر می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد که ظرف یکسال آینده وضعیت زیرساختی و بهسازی تمامی روستاهای بخش مرکزی اهواز تکمیل می‌شود.