یک مقام سابق: بیش از ۳۱۰ هزار بیکار در خوزستان وجود دارد/ مشکل اشتغال استان با پرداخت تسهیلات حل نمی‌شود

مدیرکل پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بیش از ۳۱۰ هزار نفر در خوزستان بیکار است که از این تعداد حدود ۱۹۰ هزار آن بیکار قطعی و ۱۱۰ هزار نفر نیز اشتغال ناقص دارند

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز اصغر رشنودی امروز چهارشنبه چهارم بهمن ماه ۱۴۰۲ در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان با جمعیتی حدود پنج میلیون و ۵۰ هزار نفر دارای حدود چهار میلیون و ۱۸۷ هزار نفر جمعیت فعال و غیر فعال در سن کار است.

وی در مورد تعداد جمعیت غیرفعال استان خوزستان گفت: این تعداد شامل بیش از یک میلیون نفر دانش آموز، بیش از یک میلیون نفر زنان خانه دار و حدود ۲۰۰ هزار دانشنجو است.

مدیرکل پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ۳۱ درصد جمعیت استان را از بخش فعال دانست و افزود: حدود یک میلیون و ۳۲۰ هزار شاغل در استان خوزستان وجود دارد که یک میلیون نفر آن کارگر است.

رشنودی در ادامه این نکته را نیز یادآور شد که خوزستان اگر چه از نظر تعداد کارگر در رتبه سوم کشوری قرار دارد ولی در زمینه مشکلات کارگری دارای رتبه اول کشوری است.

مدیرکل پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان همچنین عنوان کرد: بیش از ۳۱۰ هزار نفر در خوزستان بیکار است که از این تعداد حدود ۱۹۰ هزار نفر آن بیکار قطعی و ۱۱۰ هزار نفر نیز اشتغال ناقص دارند که اگر از این ۱۱۰ هزار نفر هم بپرسیم می‌گویند که بیکار هستند.

رشنودی با بیان اینکه مشکل اشتغال استان خوزستان با پرداخت تسهیلات حل نمی‌شود گفت: ما باید برای حل این مشکل از طریق افزایش سرمایه‌گذاری و فعال کردن بخش خصوصی اقدام کنیم.

وی در پایان پایین بودن حقوق پرسنل، کمبود امکانات و تجهیزات اداری و نبود اداره کار در برخی شهرهای استان را از جمله مشکلات فعلی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان دانست.

در ادامه این مراسم مجتبی ظفری پور مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز طی سخنان کوتاهی با تشکر از زحمات رشنودی مدیرکل پیشین گفت: شروع کاری من از محرومیت ترین شهرستانهای استان مانند مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و دزفول بوده و طی یکسال گذشته نیز در معاونت پشتیبانی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان مشغول به فعالیت بوده‌ام و امیدوارم که با کمک سایر همکاران بتوانیم در جهت رفع و کاهش مشکلات مردم و دغدغه‌های پرسنل اداره کار تلاشهای مثمرثمری داشته باشیم.