مرکز مشاوره مددکاری پلیس خوزستان به زودی راه‌اندازی می‌شود

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان از راه‌اندازی یک مرکز جدید مشاوره مددکاری در معاونت اجتماعی پلیس استان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: در اين مجموعه ارائه خدمات به صورت رایگان است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سرهنگ صمد کلاگر در نشست خبری امروز سه‌شنبه سوم بهمن ماه یا اشاره به برگزاری اجلاسیه ۶۲۲ شهید انتظامی خوزستان اظهار داشت: این مراسم عصر روز شنبه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۲ و در تالار امام رضا شهرک نفت اهواز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۲۶ شهید از این تعداد مربوط به دوران دفاع مقدس و بقیه حین انجام ماموریت‌های انتظامی به شهادت رسیده‌اند گفت: رونمایی از هفت جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس و شهادت، برگزاری نمایشگاه آثار هنری فرزندان و خانواده شهدا، رونمایی از یادمان یکی از شهدای انتظامی استان در اهواز به همراه مراسم تشییع پیکر شهید محمدرضا سبحانی در سوسنگرد از دیگر برنامه‌های جنبی این اجلاسیه است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان درباره شهید محمدرضا سبحانی توضیح داد: او اولین شهید انتظامی استان و از کادر ژاندارمری سابق بود که در روزهای نخست دفاع مقدس توسط دشمن بعثی به شهادت رسید و از آنجایی که مراسم تشییع وی در آن زمان برگزار نشد لذا قرار است این مراسم پس از ۴۳ سال در ساعت ۹ صبح روز شنبه از میدان سپاه شهر سوسنگرد آغاز شود و خاکسپاری نیز در محل یادمان این شهید صورت بگیرد.

سرهنگ کلاگر در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز مددکاری نیز اظهار داشت: مشاوره و مددکاری اجتماعی نقش به سزایی در پیشگیری از بسیاری از جرائم دارد و پلیس در این حوزه از دو طریق افراد خود معرف ( افرادی که قبل از شکایت به دادگاه برای مشاوره به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند) و پرونده‌های قضایی (مرجوعه از دادگاه) ورود می کند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۹ هزار و ۲۳۰ پرونده قضایی و خود معرف به مراکز مشاوره و مددکاری پلیس استان ارجاع شده است که از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۲۹ مورد یعنی نزدیک به ۶۸ درصد منجر به صلح و سازش شده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان ادامه داد: همچنین تعداد یک هزار و ۱۱۴ جلسه مشاوره برای ۳۱ هزار و ۶۰۲ مخاطب نیز تاکنون در سالجاری برگزار شده که طیف مخاطب این مشاوره‌ها نیز بیشتر دانش آموزان، قشرهای آسیب‌پذیر، متهمان سابق که امکان تکرار جرم دارند و غیره بوده است.

سرهنگ کلاگر از راه‌اندازی یک مرکز جدید مشاوره مددکاری در معاونت اجتماعی پلیس استان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: در این مجموعه نمایشگاه، روانپزشک، اتاق مشاوره، اتاق کودک، سالن جلسات و غیره پیش‌بینی شده و خدماتی هم که در آن ارائه می‌شود برای عموم آزاد و رایگان است.

به گزارش خورنا در پایان این نشست از چهار مشاور و مددکار اجتماعی پلیس استان خوزستان نیز تقدیر شد.