مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب: ما نگاه شعاری به مراکز دانش بنیان نداریم

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه ما به هیچ عنوان نگاه شعاری به مراکز دانش بنیان نداریم گفت: برای اولین بار پس از انقلاب بیش از ۳ همت قرارداد از سال گذشته تاکنون بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مراکز پژوهشی منعقد شده و یا در حال انعقاد است که همه این قراردادها برای تولید بار اول هستند

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز علیرضا دانشی عصر امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه در نشست خبری روز پایانی چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان گفت: در نمایشگاه امسال ۲۸۱ شرکت از ۱۶ استان کشور حضور داشتند که ۱۰۹ شرکت آن دانش بنیان، ۹۷ شرکت سازنده قطعات و مابقی نیز شرکت‌های فنی، مهندسی و تامین کننده بودند.

وی ارتقای محتوای فنی و تخصصی و تلاش برای فاصله گرفتن از نمایشگاههای صوری و شعاری را از جمله اهداف اصلی برگزاری چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان عنوان کرد و افزود: افزایش فرصت‌ صادارات با دعوت از چند شرکت‌ خارجی برای حضور در نمایشگاه هم از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه امسال بود. به عبارتی دیگر دولت در نظر دارد از این پس نقش پررنگ تری در واسطه‌گری بین سازندگان داخلی قطعات و خریداران خارجی ایفا کند. چراکه بسیاری از شرکت های سازنده قطعات به دلیل نیاز به برخی مجوزها و تسهیل گری‌های دولتی در حال حاضر با مشکلات فراوانی در زمینه صادرات روبرو هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه ما به هیچ عنوان نگاه شعاری به مراکز دانش بنیان نداریم گفت: برای اولین بار پس از انقلاب بیش از ۳ همت قرارداد طی سال گذشته و امسال بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مراکز پژوهشی منعقد شده و یا در حال انعقاد است که همه این قراردادها برای تولید بار اول هستند.

دانشی در پایان راه شکست بخش عمده‌ای از تحریم‌ها را در توسعه شرکت‌های دانش بنیان و علمی کار کردن در کشور دانست و یادآور شد: ما باید در بحث قطعات و تجهیزات نفتی در مرز دانش حرکت کنیم چراکه مهندسی معکوس دیگر نمی‌تواند مسیر درستی برای شکست تحریم‌ها باشد.