اعلام نتایج نظرسنجی انتخاباتی حوزه انتخابیه بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندرامام خمینی/ حبیب آقاجری با ۲۸ درصد پیشتاز؛ فیاض آقاجری با ۱۵ درصد دوم

خورنا- نظرسنجی انتخاباتی حوزه انتخابیه بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندرامام خمینی با شرکت هزار و ۷۶ نفر از شهروندان این حوزه انتخابیه در مدت ۳ روز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا، نظرسنجی انتخاباتی حوزه انتخابیه بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندرامام خمینی با شرکت هزار و ۷۶ نفر از شهروندان این حوزه انتخابیه در مدت ۳ روز برگزار شد و نتایج آن منتشر شد. حبیب آقاجری با حدود ۲۸ درصد و فیاض آقاجری با حدود ۱۵ درصد کاندیداهای اصلی این حوزه انتخابیه خواهند بود.

بر اساس این نظرسنجی مشخص شد که احتمالا انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ یک دوقطبی نچندان حساس بین دو آقاجری است. حبیب و فیاض آقاجری در این دور از رقابت ها دو رقیب اصلی خواهند بود و مجموعا حدود نصف کل آرا را به خود اختصاص خواهند داد.

حبیب آقاجری پیش از این انتخابات دو دور در مجلس های نهم یازدهم سابقه حضور در مجلس از این حوزه را داشته و در مجلس دهم نیز همراه با علی گلمرادی به دور دوم رفت و در دور دوم از علی گلمرادی شکست خورد. این چهارمین حضور حبیب آقاجری در عرصه انتخابات خواهد بود و یک کاندیدای کاملا شناخته شده در این حوزه انتخابیه است.

فیاض آقاجری که البته هیچ نسبتی با حبیب آقاجری ندارد، در دور قبلی انتخابات مجلس از همراهان اصلی حبیب آقاجری به شمار میرفت و این دور مستقلا جهت شرکت در انتخابات اقدام کرده است. فیاض هیچ سابقه قبلی شرکت در انتخابات نداشته است.

نکته جالب این نظرسنجی نشان از حضور ۱۱ درصد رای دهنده در سطح حوزه انتخابیه دارد که هنوز تصمیم خود را قطعی نکرده اند که میتوانند در سرنوشت نهایی انتخابات مجلس دوازهم تاثیر مهمی بگذارند.

در این نظرسنجی ۲۸ درصد خانمها و ۷۲ درصد آقایان شرکت کردند.

همچنین در این نظرسنجی، ۷۰ درصد از مشارکت کنندگان از شهرستان بندرماهشهر (بجز بندر امام خمینی)، ۱۷ درصد از مشارکت کنندگان از شهرستان امیدیه، ۸ درصد از مشارکت کنندگان از شهرستان هندیجان و ۵ درصد از مشارکت کنندگان از بندرامام خمینی بودند.

نتایج این نظرسنجی با حضور جمعی از نمایندگان کاندیداها رونمایی شد و صحت نظرسنجی و عدم امکان تقلب برای حاضرین مورد تایید قرار گرفت. سایر کاندیداها نیز میتوانند از طریق همین رسانه نسبت به شفاف سازی آرای نظرسنجی اقدام کنند.

حبیب آقاجری با ۳۰۴ رای ۲۸.۲ درصد آرا، فیاض آقاجری با ۱۶۳ رای ۱۵.۱ درصد آرا، “هنوز تصمیم نگرفته ام” با ۱۲۲ رای ۱۱.۳، زهرا اصلاح با ۱۰۳ رای ۹.۵ درصد آرا، مهرزاد شعبانی با  ۷۴ رای  ۶.۸ درصد آرا، آرش صدیقی نسب با ۶۱ رای ۵.۶ درصد آرا، رای سفید خواهم داد با ۶۰ رای ۵.۵ درصد آرا، عزیز حیدری کیا با ۳۵ رای ۳.۲ درصد آرا، فرهاد بابلی با ۳۵ رای ۳.۲ درصد آرا، عبدالمحمد قنواتی با ۲۰ رای ۱.۸ درصد آرا، عبدالرضا ابوعلی با ۱۶ رای ۱.۴ درصد آرا، شیرین بهرامی با ۱۵ رای ۱.۳ درصد آرا، حسن شریفات با ۱۱ رای ۱ درصد آرا، حبیب قاسمی با ۸ رای ۰.۷ درصد آرا، هستی طهماسبی با ۷ رای ۰.۶ درصد آرا، مهدی حیاتی با ۷ رای ۰.۶ درصد آرا، ناصر شاکری اصل با ۷ رای ۰.۶ درصد آرا، صالح مختاری فر با ۵ رای ۰.۴ درصد آرا، فرهاد بهروزی با ۵ رای ۰.۴ درصد آرا، حسین عبادی با ۴ رای ۰.۳ درصد آرا، عیسی رحیمی با ۴ رای ۰.۳ درصد آرا، علیرضا ممبینی با ۲ رای  ۰.۱ درصد آرا، محمدرضا بهرامی با ۲ رای ۰.۱ درصد آرا، علی شیرعلی با ۱ رای ۰ درصد آرا، علی عوض پور با ۱ رای ۰ درصد آرا، سید محمد موسوی نسب با ۱ رای ۰ درصد آرا، علی یوسفی فرد با ۱ رای ۰ درصد آرا، ولی الله پاد  با ۱ رای ۰ درصد آرا، بهزاد سلیمانی با ۱ رای ۰ درصد آرا و عبدالرضا زیدانی با ۰ رای ۰ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.