صدور ۲ مجوز موزه خصوصی توسط وزارت میراث‌فرهنگی در بندر ماهشهر

مجوز فعالیت نخستین مجموعه‌داران بندرماهشهر در عرصه میراث‌ فرهنگی، با حضور فرماندار به آقایان مرتضی ابراهیمی و وحید حمیدی اهدا شد.

به گزارش خورنا این دو مجموعه با ارزش که طی سال‌ها تلاش از سوی آقایان مرتضی ابراهیمی و وحید حمیدی جمع‌آوری‌ شده، دارای ویژگی‌های منحصر به ‌فردی می باشد.

صدور پروانه بهره برداری از سوی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی برای این مجموعه داران ،باعث ترویج و ترغیب سایر دوست‌داران آثار تاریخی به ایجاد این‌گونه مجموعه‌ها خواهد شد.

این مجموعه های نفیس توسط آقایان ابراهیمی و حمیدی نگهداری می‌شود. مدیریت، سامان‌دهی و صدور مجوز برای مجموعه‌داران خصوصی موجب معرفی و ارتقای سطح کیفی و کمی مجموعه‌داری در کشور خواهد شد.


ترویج فرهنگ مجموعه‌داری یکی از اهداف اصلی ما است و باید کاری کنیم که مجموعه‌داران آثارشان را از پستوها خارج کنند و از اینکه چنین مجموعه‌های نفیسی دارند هراسی نداشته باشند.

کلکسیون مجموعه‌ای از اشیای است که شخص مجموعه‌دار مبادرت به جمع‌آوری اشیای با ارزش می‌کند. کسی که نمونه‌های مختلف از انواع سکه، کتاب ، مدال ، اسکناس ، تمبر و … قدیمی را جمع کرده و نگهداری می‌کند کلکسیونر یا مجموعه‌دار نامیده می‌شود.

خبرنگار: عبدالامیر گاموری