پنج اثر صنایع دستی بندرماهشهر مهر اصالت ملی گرفتند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندرماهشهر گفت: پنج اثر مربوط به شهرستان بندرماهشهر در رشته‌های کمه‌دوزی ، سوزن‌دوزی و پته دوزی موفق به دریافت مُهر اصالت ملی شدند.

به گزارش خورنا سارا عبادی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندرماهشهر اظهار کرد هفتمین رویداد داوری مهر اصالت ملی با حضور استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، خوزستان، هرمزگان و بوشهر از سوم تا پنجم دیماه جاری، در محل هتل دلوار بوشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: در روز دوم این رویداد که به داوری آثار خوزستان اختصاص داشت، از ۴۶ اثری که از استان به مرحله نهایی داوری راه پیدا کرده بودند، ۵ اثر مربوط به بندرماهشهر بود که پس از ارزیابی داوران و کارشناسان، ۵ اثر بندرماهشهر در رشته های کمه‌دوزی ، سوزن‌دوزی و پته دوزی مُهر اصالت ملی دریافت کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندرماهشهر دتصریح کرد: مهری اقتدار، سکینه ریاحی و مهناز پور دادی صنعتگرانی هستند که در رشته‌های کمه دوزی ، سوزن دوزی و پته دوزی موفق به دریافت مهر اصالت ملی برای آثار خود شدند.

عبادی با بیان این‌که داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود افزود: این بار استان بوشهر میزبان این رویداد بود که در آن محصولات صنایع‌دستی از لحاظ مرغوبیت، نوآوری، کیفیت، کاربردی بودن و … ارزیابی شدند.

او گفت: معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان در کسب این افتخار برای بندرماهشهر تلاش وصف ناپذیری انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندرماهشهر خاطرنشان کرد: پیش از این یک اثر صنایع‌دستی بندرماهشهر مهر اصالت ملی دریافت کرده‌ بودند که با احتساب ۵ عنوان یادشده، تعداد آثار دارای مهر اصالت ملی بندرماهشهر به ۶ اثر افزایش یافت.