جهاد کشاورزی خوزستان: برای حمله احتمالی ملخ صحرایی آماده‌ایم

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به احتمال ورود ملخ صحرایی طی ماههای آینده به کشور گفت: تاکنون موردی از این آفت در استان مشاهده نشده است.

به گزارش خورنا ناجی شهیب زاده گفت: طبق هشدار‌هایی که سازمان حفظ نباتات کشور به استان‌ها ابلاغ کرده احتمال ورود این آفت در اواخر بهمن ماه و اسفند به کشور به خصوص استان‌های جنوبی و خوزستان پیش بینی شده است.

وی افزود: این پیش بینی‌ها بر اساس وضعیت خوب بارندگی‌ها در عربستان و عمان با هماهنگی fao سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد به کشور و سپس به استان‌ها اعلام می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: بر اساس این هشدار‌ها سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مدیریت حفظ نباتات استان تمامی امکانات لازم از قبیل سم پاش‌ها و سموم مورد نیاز و اکیپ‌های پایش را برای مبارزه با این آفت در استان فراهم کرده است.

شهیب زاده عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴۰ گروه ردیابی، پایش و مراقبت در شهرستان‌های استان مشغول فعالیت برای ردیابی این آفت در مزارع استان هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم به یادآوری است که طی پایش‌های انجام شده تا کنون افت ملخ صحرایی در مزارع استان مشاهده نشده است.