امسال بیش از ۱۳۲ هزار خوزستانی براثر آلودگی هوا راهی بیمارستان شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۹ ماهه سالجاری بر اثر آلودگی هوا بیش از ۱۳۲ هزار خوزستانی با عوارض قلبی و تنفسی غیرعفونی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

به گزارش خورنا میثم معزی امروز دوشنبه چهارم دی ماه در بیان جزئیات این خبر توضیح داد: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۳۲ هزار و ۲۰۹ نفر با مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی دارد.

وی در مورد آمار بیماران قلبی و تنفسی غیرعفونی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها در آذرماه سال‌ جاری گفت: ۱۷ هزار و ۹۴۲ نفر در آذرماه سال جاری به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، تعداد مراجعه‌کنندگان، ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: بیماری‌های ناشی از آلاینده‌های هوا، سالیانه میلیون‌ها نفر را در بیمارستان بستری می‌کنند و برآورد سازمان بهداشت جهانی این است که از هر هشت مورد مرگ، یک مورد به دلیل آلودگی هوا است.

معزی در پایان یادآور شد: بیماری ایسکمیک قلب، سکته مغزی، انسداد ریوی مزمن، سرطان ریه، تشدید حملات آسم، برونشیت مزمن، زوال عقل و آلزایمر و رینیت آلرژیک از شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا به شمار می‌روند.