بودجه نگهداری از جاده‌های خوزستان کافی نیست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از کمبود منابع مالی برای نگهداری جاده‌های استان خبر داد و یادآور شد: مجموع اعتبارات استانی برای نگهداری جاده‌های استان خوزستان در سال مالی اخیر حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون فقط ۱۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز محمد جولانژاد امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری اظهار داشت: فعالیت‌های راهداری از ابتدای سال با طرح نوروزی و ایمن‌سازی محورهای منتهی به یادمان‌های شهدا و کاروانهای راهیان نور آغاز می‌شود که با خدمات رسانی به سفرهای تابستانی و زائران اربعین حسینی ادامه پیدا می‌کند و در نهایت نیز با طرح‌های راهداری زمستانه به پایان می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در سالجاری ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان در استان ساخته شود گفت: تاکنون ۱۱۱ کیلومتر از این مقدار احداث شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هشت درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان همچنین با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار راه روستایی آسفالته احداث کند افزود: در حال حاضر دو هزار و ۲۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در خوزستان وجود دارد که راههای روستایی ۸۸/۸ درصد این روستاها آسفالت شده و یک هزار و ۲۶۰ کیلومتر دیگر باقی مانده است که به زودی آسفالت می‌شوند.

جولانژاد در ادامه از شناسایی ۱۹ نقطه پرحادثه در سطح جاده‌های استان نیز خبر داد و بیان داشت: تاکنون ۱۰ نقطه از این تعداد رفع خطر شده است و پنج نقطه دیگر نیز تلاش می‌شود تا پایان سال و بقیه نقاط هم در سال آینده ساماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا پایان سالجاری نیز کل راه‌های شریانی استان تحت پوشش دوربین‌های ثبت تخلف و کنترل سرعت قرار می‌گیرند گفت: در حال حاضر ۱۳۹ دوربین در جاده‌های استان فعال هستند که تا پایان امسال ۲۴ دوربین دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از کمبود منابع مالی برای نگهداری جاده‌های استان نیز خبر داد و تصریح کرد: مجموع اعتبارات استانی برای نگهداری جاده‌های استان در سال مالی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون فقط ۱۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

جولانژاد در پایان افزود: البته برطبق محاسبات انجام شده سالانه بین ۱۸ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای نگهداری جاده‌های استان خوزستان مورد نیاز است.