فوتبال خوزستان به دکان کاسبی تبدیل شده است

یک مربی فوتبال با بیان این که بازیکنان بی کیفیت بلای جان فولاد، استقلال خوزستان و نفت آبادان شده است، گفت: فوتبال خوزستان به دکان کاسبی تبدیل شده است.

به گزارش خورنا کریم شریفی با بیان این که سه نماینده خوزستان در لیگ برتر فوتبال در جذب بازیکن خوب عمل نکرده‌اند به ایسنا گفت: بازیکنان بی‌کیفیت بلای جان تیم های فولاد، استقلال خوزستان و نفت آبادان شده است. باید باور کنیم حال این روزهای فوتبال خوزستان اصلا خوب نیست و نتایج تیم های استان در طول تاریخ فوتبال کشور بی سابقه بوده است که جای تاسف دارد.

وی بیان کرد: خوزستان معدن بازیکن است ولی از این معدن به درستی استفاده نمی شود چون مدیر کاربلد و متخصص در فوتبال خوزستان در عرصه باشگاهی وجود ندارد، ضمن این که وجود مربیان بدون روزمه در این باشگاه ها دردسری دیگر برای فوتبال خوزستان است، مربیانی که بارانت و پارتی در تیم ها و آکادمی ها مربیگری می کنند و بلای جان فوتبال استان شده اند.

این مربی فوتبال خاطرنشان کرد: باوجود این نوع مدیریت غلط، بازیکن خلاق و آینده دار فوتبال خوزستان قربانی می شوند، چرا که به جای انتخاب بازیکنان این چنینی، بیشتر تیم‌های استان به سوی بازیکنان پولکی و بی‌کیفت یا بازیکنانی که با رابطه بازی جذب می شوند، روی می آورند. در واقع لابی‌گری، دلال بازی و نابودکردن استعدادهای ناب فوتبال استان، شعار این مدیران و مربیان است.

وی با انتقاد از عملکرد سه نماینده خوزستان در لیگ برتر نیز گفت: هر سه تیم خوزستانی در قعر جدول هستند و واقعا خجالت آور است؛ نفت آبادان هرگز در حد و اندازه لیگ برتر نیست و حتی در خانه نیز توان بردن حریفان را ندارد. پس باید گفت این تیم کیفیت فنی ندارد. استقلال خوزستان هم در شکست حریفان عاجز بوده و نتوانسته خود را از بحران خارج کند و مطمئنا در ادامه با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد. فولادخوزستان هم هرگز در حد نامش ظاهر نشده اما این که به بازیکنان آکادمی میدان داده است، جای تقدیر دارد.

شریفی بیان کرد: نباید به بازیکنانی که کیفیت فنی خوبی ندارند و برای آینده فوتبال خوزستان کارساز نیستند، بها داد. در فوتبال خوزستان بازیکنان جوانی هستند که آینده فوتبال استان و کشور هستند ولی این بازیکنان به خاطر نداشتن پول و رابطه جایی در این فوتبال ندارند؛ اگر به عقب برگردیم بگوویچ سرمربی سابق فولاد، بازیکنان جوان و خلاقی مثل حسین کعبی، ناجی بداوی، ایمان مبعلی، عادل کلاه کج و لفته حمیدی را از رده جوانان فولاد به تیم ملی ایران معرفی کرد ولی اکنون فوتبال خوزستان به دکان کاسبی تبدیل شده است و دیگر چنین بازیکنان جوانی وجود ندارد.