جمع‌آوری بیش از ۲۸۰۰ معتاد متجاهر در اهواز

فرمانده انتظامی اهواز گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون دو هزار و ۸۵۳ معتاد متجاهر از سطح شهر اهواز جمع آوری و برای ترک اعتیاد به کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ فرستاده شدند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سرهنگ حسین زلقی در نشست خبری امروز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ با بیان اینکه اولویت پلیس در ابتدا پیشگیری و سپس مقابله با جرم است گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون به میزان ۱۴ درصد از حجم جرائم عادی اهواز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: البته بخشی از این کاهش ۱۴ درصدی جرائم مربوط به جمع‌آوری معتادان متجاهر است که تاکنون دو هزار و ۸۵۳ نفر از این افراد از سطح شهر اهواز جمع آوری و برای ترک اعتیاد به کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ فرستاده شدند.

این مقام انتظامی در ادامه همچنین از طرح هوشمندسازی یگان ۱۱۰ اهواز نیز خبر داد و توضیح داد: در گذشته یگان ۱۱۰ اهواز شامل دو پایگاه شرقی و غربی بود که در حال حاضر با تجمیع آنها در یک پایگاه و افزایش نیروها و همچنین مجهز کردن این پایگاه به نرم افزارهای هوشمند به میزان قابل توجهی مدت زمان حضور یگان ۱۱۰ در محل کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: البته این طرح هم‌اکنون در مرحله آزمایشی است و تلاش می‌شود که تا قبل از عید نوروز به طور کامل تکمیل و راه‌اندازی شود.
در ادامه این نشست سرهنگ حسین عیدی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خوزستان نیز با اشاره به اقدامات این پلیس در ۸ ماه گذشته گفت: در این مدت میزان وقوع سرقت در استان ۱۲ درصد کاهش و کشفیات سرقت نیز ۱۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۳ درصد افزایش کشف مواد مخدر و ۱۲ درصد نیز کشف سوخت قاچاق در استان خوزستان صورت گرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خوزستان با بیان اینکه در طرحهای پاکسازی مناطق جرم خیز و آلوده نه تنها مواد فروشان و معتادان متجاهر بلکه محکومان متواری، سارقان و مالخرها نیز جمع آوری می‌شوند گفت: در هشت ماه اخیر نزدیک به ۱۳۰۰ محله جرم خیز در استان شناسایی شد که ۵۰۰ محله آن به کل مورد پاکسازی قرار گرفت.

سرهنگ عیدی در پایان از اجرای پنج هزار طرح پیشگیری از سرقت و برگزاری ۳۰۰ جلسه با معتمدین و بزرگان طوایف استان طی ۸ ماه اخیر نیز خبر داد و یادآور شد: همکاری مردم با پلیس و هوشیاری شهروندان عامل مهمی در افزایش امنیت و پیشگیری از بسیاری جرائم است.