وزیر آموزش و پرورش: مدارس به هیچ عنوان بدلیل الودگی هوا تعطیل نمی شوند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمان آلودگی هوا به هیچ عنوان کلاس‌های درس نباید تعطیل شوند، گفت: گرچه موضوع صنعت و تولید بسیار مهم است اما تعطیل یا غیر فعال کردن مدارس باید آخرین اولویت باشد

به گزارش خورنا رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز یکشنبه ۲۱ آبان در جمع خبرنگاران درباره احتمال تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا اظهار کرد: ما از سال گذشته اعلام کردیم مدارس تعطیل نمی شوند.

وی ادامه داد: مدارس باید باز باشند و مدیران مدارس حضور یابند و معلمانی که امکان تدریس مجازی از منزل را ندارند این امکان برایشان در مدرسه فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان دسترسی به سامانه شاد برای ۸۰ درصد دانش آموزان فراهم است، افزود: از دو هفته قبل از همکارانم در استان ها خواستم تا اگر در جلسات کمیته آلودگی به ریاست استانداران تصمیم به تعطیلی مدارس گرفته شد، سامانه شاد در دسترس دانش آموزان قرار گیرد.

صحرایی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان کلاس های مدارس نباید تعطیل شود، یادآورشد: در شهرهای بزرگ که تجربه آلودگی هوا داریم، از قبل تدارک لازم دیده شده است و سامانه شاد در جاهایی در دسترسی نیست که عمدتا مناطق دوردست و روستایی است که معمولا دچار مشکل آلودگی هوا نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: از رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواسته ایم تا الگوی روزهای آلوده در طول سال را به ما ارائه دهد تا بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشنامه عدم تعطیلی کلاس های درس به دلیل آلودگی هوا، این هفته ابلاغ می شود، اظهار داشت: اگرچه موضوع صنعت و تولید بسیار مهم است لذا تعطیل یا غیر فعال کردن مدارس باید آخرین اولویت باشد.

صحرایی خاطرنشان کرد: از کمیته آلودگی می خواهیم تا جایی که امکان انتخاب بین مدارس و صنایع باشد، صنایع را انتخاب کنند تا مدتی تعطیل شوند.

وی درباره تعطیلی مدارس تهران به دلیل آلودگی نیز گفت: تا این لحظه هیچ خبری درباره تعطیلی مدارس تهران نداریم.