مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان: مدارس و ادارات استان در صورت تداوم آلودگی هوا تعطیل می‌شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به افزایش آلودگی هوا در اهواز و سایر شهر‌های صنعتی استان گفت: در صورت تداوم این وضعیت تصمیمات لازم برای تعطیلی مدارس و ادارات استان گرفته می‌شود

به گزارش خورنا داوود میرشکار در گفتگو با صدا و سیمای خوزستان گفت: در روز‌های اخیر باتوجه به سکون هوا در اهواز و سایر شهرستان ها، شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم. سنگینی هوای آلوده برای ریه‌های خوزستانی ها+فیلم

وی با بیان اینکه دلایل و منابع متعددی در آلودگی هوای اهواز و شهر‌های صنعتی دخالت دارند، افزود: این روز‌ها علاوه بر سایر منابع آلاینده متحرک و ثابت در اهواز، موضوع آتش زدن مزارع نیشکر‌ها در سطح استان خوزستان باعث تشدید آلودگی شده است.

میرشکار با اشاره بهبود وضعیت هوای اهواز ادامه داد: اما در سایر شهرستان‌ها آلودگی هوا را داریم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان به تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا اشاره و اضافه کرد: مصوب شد شرکت توسعه نیشکر از آتش زدن مزارع تا رفع سکون هوا خودداری کند، همچنین تعداد فلر‌های اطراف اهواز کاهش یافته است و مجوز‌های مربوط دریافت شده است تا تولید آن‌ها در کمترین میزان باشد.

وی درخصوص سایر مصوبه‌ها می‌گوید: معاونت بهداشتی باید توصیه‌های بهداشتی را شهروندان ارائه دهند، ضمن اینکه خودرو‌های تک سرنشین نیز باید از تردد خودداری کنند.

به گفته میرشکار؛ درصورت تداوم آلاینده‌ها و آلودگی هوا، کار‌های لازم برای تعطیلی مدارس و اداره‌ها انجام خواهد شد