پلیس ۱۱۰ خوزستان هوشمندسازی می‌شود/ نیروی انتظامی استان با ارفاقات ویژه استخدام می‌کند

معاون هماهنگی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان از هوشمندسازی یگان فوریتی ۱۱۰ استان در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: افزایش سرعت عمل و کاهش زمان رسیدن ماموران پلیس در صحنه‌های جرم از اهداف اصلی این طرح هوشمند سازی است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سرهنگ صمد کلاگر امروز چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت نیروی انتظامی گفت: هفته نیروی انتظامی امسال با شعار شهروند قانون مدار و پلیس خدمت گذار از فردا پنجشنبه ۱۳ مهر آغاز و تا پایان ۱۹ مهرماه ادامه دارد.

وی هفته نیروی انتظامی را بهترین فرصت برای افزایش سرمایه اجتماعی و مقبولیت پلیس در بین شهروندان دانست و عنوان کرد: پیشگیری از جرم و حل مسائل به صورت اجتماعی نه سلبی، اولویت پلیس در برقراری امنیت و مبارزه با جرائم است که نیل به این هدف تنها در سایه همکاری و مشارکت مردم امکان پذیر است.

معاون هماهنگی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در ادامه از هوشمند سازی پلیس ۱۱۰ استان در آینده نزدیک نیز خبر داد و تصریح کرد: افزایش سرعت عمل و کاهش زمان رسیدن ماموران پلیس در صحنه‌های جرم از اهداف اصلی این طرح هوشمند سازی است.

سرهنگ کلاگر افزود: همچنین حذف کاغذ و آنلاین کردن کروکی تصادفات رانندگی هم از دیگر اقدامات آینده پلیس خوزستان است که این طرح با هدف افزایش خدمات رسانی و میزان رضایت شهروندان استان در سالجاری اجرایی خواهد شد.

وی در مورد روز شمار هفته نیروی انتظامی نیز گفت: پلیس انقلابی، سرباز فداکار، ایثار و شهادت شعار روز اول هفته نیروی انتظامی است که برگزاری آزمون استخدامی، تجلیل از خانواده‌های شهدا و طرح ویزیت رایگان در روستاهای کم برخوردار از جمله برنامه‌های این روز است.

معاون هماهنگی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان شعار روز دوم هفته فراجا را نیز پلیس ولایی، جامعه ایمانی و حفظ ارزش‌ها اعلام کرد و تصریح کرد: در این روز با حضور رئیس پلیس پاوا در حوزه اماکن، پلیس راهور، رئیس گزینش و استخدام استان یک میز خدمت رسانی در مصلی امام خمینی اهواز دایر می‌شود.

سرهنگ کلاگر ادامه داد: همچنین شعار روز سوم هفته فراجا نیز پلیس مقتدر، قانون مدار و انضباط اجتماعی است که از جمله برنامه‌هایی که برای این روز در نظر گرفته شده است می‌توان به اجرای برنامه صبحگاهی مشترک، خدمات مضاعف در مؤسسه رهگشا برای تعویض پلاک تا ساعت ۱۶ و ملاقات مردمی در سامانه ۱۹۷ با حضور رئیس گزینش اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شعار روز چهارم هفته نیروی انتظام، پلیس هوشمند، مشارکت مردمی و توسعه امنیت است گفت: اهدا خون توسط کارکنان انتظامی، نشست با شیوخ و بزرگان عشایر استان و گرامیداشت روز سرباز از جمله برنامه این روز است.

معاون هماهنگی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان شعار روز پنجم و ششم هفته نیروی فراجا را نیز به ترتیب پلیس خدمتگزار، شهروند قانون مدار و پلیس دانش بنیان، حرفه‌ای و روزآمد عنوان کرد و بیان داشت: در روز پنجم آموزش همیاران پلیس در شهرک ترافیک، آموزش ترافیکی دانش آموزان در مدارس و عیادت از بیماران و مصدومین حادثه دیده در حین مامورت را داریم و جلسه فوق العاده شورای کفالت و شورای عالی پزشکی در معاونت نظام وظیفه، ملاقات رئیس پلیس آگاهی در دفتر نظارت همگانی با طرح سوال روز بدون حادثه هم از جمله برنامه روز ششم هفته نیروی انتظامی است.

سرهنگ کلاگر در ادامه با اشاره به روز چهارشنبه و آخرین روز هفته فراجا نیز گفت: در این روز که به پلیس پاسخگو، اعتماد عمومی و انسجام اجتماعی نام گذاری شده است فرماندهی انتظامی استان با حضور در دفتر ۱۹۷ به پرسش‌های مردمی در حوزه انتظامی به صورت حضوری پاسخ نی‌دهد.

معاون هماهنگی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در پایان نیز از استخدام نیرو جدید در فراجا استان خبر داد و گفت: این استخدام با ارفاقات ویژه (سن و قد) و در تمامی رشته‌های مورد نیاز حتی پزشکی و پیراپزشکی صورت می گیرد و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این خصوص به میز خدمت پلیس در نماز جمعه و یا در طول هفته نیروی انتظامی به مرکز گزینش و استخدام فراجا استان مراجعه کنند.